Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seObjetí
23. 08. 2006
0
0
1683
Autor
Saša Deda
Ve tvém objetí
jemné štěstí zakouším
- závan věčnosti
jemné štěstí zakouším
- závan věčnosti
To je jen malá disciplina poezie, která je ozvláštněna tím, že vznikla asi velmi dávno a že vznikla v pro nás exotické zemi - semeništi miniatur ve všech oborech nejen techniky, ale jak vidno i poezie, výtvarna, pěstování rostlin (bonzaje) a snad i dalších...
moc pekne jsi to popsal a tak to taky vnimam - kdyby tam byl druh "haikuismus" priklonila bych se k nemu... miniatura je prilis obecna na takoveto snazeni svazane s poctem slabik, ale mozna jsem "pozer" a chci se tvarit ze delam neco vznesenejsiho :-)
Ale ano, moderní snad ano, tradiční asi ne, protože tradice omezuje výběr témat - a citovky, osobní pocity do nich nepatří - jen přírodní témata. Ale ono to škatulkování je vždy ošidné. Moderní haiku už vlastně není haiku, je to nový útvar, který má s haiku společné to, že střídmými prostředky a na malém, ale definovaném prostoru vyjadřuje širší souvislosti a až abstraktní postřehy a závěry, duchovní podstatu děje.
Jerry takze se Ti nezda, ze by to bylo moderni haiku? Co je prirodni?
Už se koukám, Sašo, ale už to první není haiku v tradičním pojetí. Moderní haiku, taková svérázná odnož, ovšem připouští i jiná témata, než přírodní obrazy.
Jako miniatura to ovšem má vysoké parametry...
:-) děkuji s tím opylováním s reálným výsledkem to ale hned tak nevidím :-)) je věčnost a věčnost, naštěstí