Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

listopad

07. 11. 2006
0
0
730
Autor
kolobezka

listopad



Proč podzim na psychiku tolik působí, proč nevole v nás v tuto dobu roste? Je to snad tím, jak je vše omšelé a ospalé, nebo tím, že blíží se zima, chlad, jež nevěstí nic dobrého, pole zahalené bílou peřinou a kaluže, jež mění se v zrcadla?
To nás děsí? Teď když barev přibývá? Tak koukni se kolem sebe, zavaď očima o spadané listí, tolik jasu a záře se v nich odráží, tolik touhy žít, ač jsou odsouzeni k zániku. Nehybně leží, jen vánek si s ním pohrává, než objeví se na hrábě, jež z cesty je odstraní, jež ukončí jejich pouť, která započala již v brzkých jarních měsících. Teď, téměř o půl roku později, by se měli vzdát svého bytí?! Jak kruté a nemilosrdné, přesto nikde známka smutku či pohoršení. Jen jemný šepot, když vítr zvedne je do výše snažíc dát jim ještě naději, ba marně.
A co my, všimneme si jich vůbec, stojí nám vůbec za zmínku, takové malé pouhé nic? Postřehneme jejich loučení, které barvami nešetří, tu duhu, jež je tak výmluvná, přesto jen lidi ochuzeni o sluch mohou jí porozumět, vcítit se do ní a vzdát jim tak holt, jež jim náleží.
Jak málo po nás chtějí, jak skromné jsou. Jen letmý pohled, soucit s jejich osudem, nic víc. Co stojí nás taková poklona, co je to s porovnáním s celým životem, jen mírné zaváhání nad spadaným listím, jen ubohá myšlenka, jež v mžiku prolétne hlavou a člověk již ji nespatří, nevrátí se k ní, proč taky.
Vždyť je to jen pouhé listí…



megahit
08. 11. 2006
Dát tip
myšlenka zvláštní, jinak na tipa to ale nevidim

kolobezka
08. 11. 2006
Dát tip
není třeba se omlouvat, každý může dát najevo svůj názor :-))

Rabb
08. 11. 2006
Dát tip
Jeden z důvodů, proč je podzim i zima depkoidní období, je ten, že nebe v létě modré je zatažené a tím pádem má barvu šedivou.. a každý ví, že modrá barva má účinky uklidňujcí.. Za depky může taky příroda. Stačí se podívat z okna a vidíš, že listů na větvích moc nezbývá a krásných podzimních barev taky moc není. Všechno chystá ke spánku.. jakoby všechno umíralo. Slohová školní práce.. moc uhlazený a ukrášlený až se mi to nelíbí.. promiň.. ..možná jsem výjimka.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru