Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePod Bouzovem
11. 04. 2001
8
1
1758
Autor
blázen
Když přijde večer, hvězdy svítí
a bílá paní vychází,
v šatech, jež měsíc tkal svou nití
po hradbách tiše prochází.
A tak tam chodí po staletí
a platí pro ni jiný čas,
Pro ni čas stojí, nám však letí,
tak poznala už leccos z nás.
Přes den se toulá v srdcích lidí
a v noci chodí po hradbách.
Proto, že do nás do všech vidí,
nemůže proměnit se v prach.
Tak stále hledá srdce čisté,
jež by jí dalo věčný klid.
Zda ho kdy najde, není jisté,
nějaké však prý musí být.
1 názor
Litochowitz
21. 05. 2002
Bílá Paní sem-tam chodí, její šaty vyšly z módy :)
každopádně tip, k úplňku se tahle báseň moc hodí, a 27.4. si na ni vzpomenu, protože se chystám nocovat v Mariánském údolí, kde jsem tu paní, špatně oháklou, už jednou viděla :)
Tož to se mi líbí! Připomíná mi to vandr minulého léta. Jo, byl tehdá srpen, obilí dozrávalo, Slunce ve dne pálilo, ale vítr už byl docela chladný a v noci taky nebylo nejtepleji. Tehdá jsem měl takový ten pocit, že nemusím dělat vůbec nic a úplně to stačí. A člověk je v těch chvílích tak svobodný, že mu ani vůbec nevadí, že za pár dní o tu svobodu přijde. V takových chvílích se dají otevírat různé zapomenuté komnaty lidské mysli a přehrabovat se dávno zapomenutými zážitky a vzpomínat bez jakéhokoliv žalu...
To vůbec neva...
Já taky chodím k řece spíš jenom tak se projít s prutem, skoro nikdy nic nechytnu a většinou mi to ani moc nevadí ... jo a Třebůvka je kromě toho krásná řeka, už se tam zas těším.
Jo, ale ryby, když už teda nějakou náhodou chytnu, jsou strašně dobré zdravé a vůbec....
neé, zviřátka nejim ani nelovím... ale k řece může člověk chodit i jen tak, ne ? a když už to chceš pitvat, tak taky neumim pískat... ani falešně :o))
no jo, znám. Prolog je vážně pěknej a básnička taky. jednoduchá, srozumitelná, říkudlankovitá, pro blbjenku akorát.:o)
jenom prochází-vychází bych zařadila do kategirie stupidních rýmů, ale fakt mě nenapadá, čím to nahradit, takže nic.
nevíš, proč tě čte tak málo lidí ? já teda nevim.
*
Jo, je to dobré i bez toho prologu. Moc dobré. Seš můj autor, blázne :-)
K básni nemám co dodat, stala se jednou z mých oblíbených, je vážně "můzovitá". Jen zkus někdy opravit "jesté" v předposlením řádku.
tip