Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku XIII.
19. 02. 2007
5
15
1221
Autor
Ismir
XIII.
Tovární komín,
když brzy ráno svítá,
růžově kouří.
Tovární komín,
když brzy ráno svítá,
růžově kouří.
15 názorů
Díky za názor dámy.
Můj pohled na Haiku je téměř stejný, jako napsala ve zkratce Paulart.
Co se týče XIII., tak si myslím, že každé slovíčko je tam důležité, protože ten konkrétní komín, který mám na mysli, vidívám růžově kouřit jen v brzkém ranním čase- samozřejmě v závislosti na ročním období...
Ty jsi žena? To je to popletené, viď? Negev má také haiku na www.haiku.cz. Ale že tu má desatero o haiku, to ani nevím. Díky za informaci.
he he - a já si myslelA že Paulart je chlap - já vím co je haiku a vím co je miniatura, ale dík za tip - tady na písmáku se dá hodně o haiku zjistit u autora negev - má tam něco jako desatero o haiku nebo tak... :o)
měj se ;o)
Ano, haiku je vlastně miniatura, jen zvláštního druhu. Kdyby ses o to zajímal, dá se teorie dohledat na www.haiku.cz. Zatím nikde jsem to líp nečetla.
klidně - tvoje verze se mi líbí, ale musela by se změnit kategorie - miniatura bych řekla... a pak - já nejsu autor :o)
Nejde mi o dotažení haiku do té formy 5-7-5. O tom už jsme vedli s haikuisty tolik diskuzí a myslím si, že v posledku tuto striktní normu v češtině není třeba dodržovat. Jde o záchvěv skutečna, tajemství okamžiku, objev výkřiku: Jsem Teď a Tady.
Pěkný obraz - jen se tam opakuje motiv - "ráno svítá" a "růžově kouří" - Stačí možná
Ráno tovární komín
růžově kouří.
Tím "svítá" prozrazuješ totiž to tajemství, proč růžově kouří.