Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSTOP
02. 05. 2001
3
0
1060
Autor
FUCKEN
Já říkám – stop nepokoji, co lidé sobě stvořili
Já říkám – stop mysli, shnilé touhou po dokonalosti
Strastiplná cesta, životem zvaná
Výhra se smrti rovná
Změnit ostud
Pádícímu oři do cesty stín postavit
Všehomíra duše lidské, duše tvé
Odpočítávám, vítr náš už vane
Odpočítávám, jáma kudlanky se zasypává
Odpočítávám, hora víry lávu za svou přijímá
Pomož nebe dosáhnout
Já říkám – stop všemu, kde útisk sílí
Já říkám – stop snaze prokopat si ráj
Strastiplná cesta, vědomostmi protkaná pokolením bezmoci
Tápáním svým pomstít ranní hvězdu
Sen o než tě žádám
Jen ty lano nad propastí svíráš
Nenávist let zašlých, nesmí naději vzít
Vzorem ti je, iluze historií zvaná
Osamocená květina poušť v oázu nepromění
Já říkám – stop nepokoji, co lidé sobě stvořili
Já říkám – stop mysli, shnilé touhou po dokonalosti
Já říkám – stop všemu, kde útisk sílí
Já říkám – stop snaze prokopat si ráj
Možná ses měl stát reverendem. Lidi by tě poslouchali jako tupé ovce a tys mohl manipulovat.
Zaujimave.A styl?Aky je?Tvrdo-romanticky?Myslim hudbu ak tam nejaka je...A co tvoje vlastne diela?Len do toho!!!:o)
Nevím, co bych k tomu řekla - jen ty máš se všemi slovy souvislosti s prožitkama.*** :-)
dik za zajimave kritiky, ctu je az ted a davaji mi silu napsat dalsi dilo(a) z cyklu skupiny FUCKEN
14. května je sice dlouhá doba, ale proč to neoživit.
V Písmákovi se odráží celá široká veřejnost a čím se veřejnost baví převážně? "Co v Silvestru 2000 nebylo" a podobnými nesmysly. Proto jsou zde úspěšnější díla kolikrát méně zdařilá, jednodušší, s populárnější myšlenkou, protože je čtou úplní laici i lidé, kteří se věnují něčemu jinému, než zrovna tomuto či onomu oboru (poezie, povídky, reportáže atd.). A piš si, že učitel básník rozhodně je schopen daleko kvalitnější kritiky než laici. On tomu rozumí a pozná, o co autorovi šlo a ví, do jaké míry dokonalosti to bylo vyjádřeno. Ví to snad i "obyčejnej člověk"?
No tak tady se musím náhodou rozčílit.Podle čeho usuzujete kdo může dobře kritizovat a kdo ne. Ňákej učitel, kterej je básník je lepší kritik než obyčejnej člověk neučitel nebo co? Tady mi jako unikl ňákej smysl.To jako že učitelé a rodiče mají ve všem pravdu, jo?A mně se tady to zrovna líbí.Jo - a taky dám tipa.
jo připojuji se k Pepemu, že největší úspěch zde mají autoři úplně jiného rázu, než autoři nadaní a díla opačné kvality než jsou díla kvalitní
k vlastnímu dílu: nemám co dodat, můj názor znáš
Hele, podle mě je písmák na takováto díla nevhodný. Vidím sám, že básně mým učitelem (mimochodem je básníkem) hodnocené jako suprčupr nedostanou ani jeden tip a jiné, méně zdařilé, jich dostanou hned první den několik (zas tak moc jich nemam...). Zrovna FKL mi přijde seriózní, ale chceš-li slyšet opravdouvou kritiku, najdi si nějakýho češtináře, ne Písmáka. Navíc na PC se to čte daleko hůř, takže to všechno viznívá jaksi nepovedeně.