Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvahy theologické I.
29. 05. 2007
18
35
3018
Autor
Zbora
Není dvakrát tentýž pes
ani klasy se nerovnají sobě
dvě stejná nebe v lidech nejsou
Tak jak to tedy je?
jak je to?
35 názorů
Pokud chceš odpověď: Je to tak, jak tvrdíš v poslední větě, která nese pečeť otazníku. Takové jsou odpovědi, tážeš-li se po posledních věcech. Skáčeme do pekelných děr (dle sv. Augustina), tážeme-li se takto. Nicméně takto se tázat je nutnost našeho bytí :-) S těmi psy: jde o věčný spor o universalie.
---
Nicméně nepředpokládám, že bys tu chtěl rozvíjet diskusi tohoto typu, proto ... s těmi neby jsi to zahnal do přílišné rozlehnosti, tedy dle mého samozřejmě. Celkové obraz dílka působí mlhavě, jakoby nesouvisle, ačkoliv je faktem (nevím ale zda úmyslným), že jsoucna, která v dílku vystupují, postihují ony tři sféry světa (klas, pes, "nebe v lidech").
frontanabanan
12. 06. 2007Bezprizorný
31. 05. 2007
Ty mě máš v oblíbených na nějakém z Tvých četných alternicků? To mě ovšem velmi potěšovává a překvápkovává. Jo...a oprava - byla to neděle.
Jsi si jistý? Nejsi senzibil? Mám takovou utkvělou vzpomínku, že jsem ji sem vkládal v pondělí, ale třeba jsem nemocný a nevím o tom.
malinka_hvezdinka
27. 05. 2007
Zorka : Smyšlenému Bohu je to právě úplně volné a to, cos mi tu napsala je jen docela vtipný šerm slovem, nikoli však argumentem... Krom toho - já se na nic neptám, já oznamuji, jak to je.... (:-D)
nie su, a je to smutne.. ale paci sa mi to,velmi sa mi lubi ako pises.. mam rada malo slov o vela veciach..ach jo..*
O: bohu nemůže bejt jedno jestli v něj věříme nebo ne, páč bez nás by nebyl...:-)
Z:kdo se ptá, moc se doví :-)*
Zboro : Bůh a teologie spolu souvisí jn tím, že část lidí je dobře živa z toho, že předstírají znalost Boha. Bohu je přitom zcela jedno, jestli v něj někdo věří, nebo nevěří - on prostě je. Od lidí je neuvěřitelně namyšlené domnívat se, že člověk a tento náš maličký svět je středobodem jeho zájmu. Celému tomu teologickému cirkusu neuvěřitelně nahrává strach člověka ze smrti...
Za nakousnutí mého oblíbeného tém atu tipísek