Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď aneb Dobrý den po půl roce

11. 05. 2001
2
0
390
Autor
Rastin
    Odcházel jsem od ní a v duchu jsem si říkal: "No, skvěle, člověče, super, .... ty seš takovej debil!" S touto oduševnělou kritikou nad sebou samým jsem za chvíli došel zpět do své kanceláře. Zabouchl jsem za sebou dveře a odevzdaně jsem si sedl do židle. Ještě pěkných pár minut jsem jen civěl do blba a s hlavou v dlaních přemýšlel. I když jsem si to nepřipouštěl, asi jsem se sám před sebou styděl, měl jsem na sebe vztek. A měl jsem zlost na svou povahu, na všechny mé vlastnosti, které mi brání udělat to, co bych chtěl. Já to teda většinou ani nechci udělat, ale právě jen kvůli té mé povaze. Zmatené úvahy. Jisté je, že můj duch mi tehdy připnul za výtečně provedený čin další metál.
    Půl roku jsem ji občas vídával na pracovišti. Kradmými pohledy jsem se ji snažil pozorovat. Tolik jsem se bál, aby si nevšimla mého zájmu, až jsem se na ni ze všech dívek kolem díval nejméně - jak paradoxní, jak smutné, jak tragikomické. Pravda, občas se našel den, kdy, nevím proč, měl jsem smělosti více, než byla hladina mého dlouhodobého průměru. V těchto světlých okamžicích mé existence se naše pohledy střetly. Ovšemže to bych nebyl já - snažil jsem se působit tak chladně, neosobně a cize, až ze mne musela dívka nabýt pocitu, že sleduju zaměstnance, jestli dobře vykonává práci. Půl roku jsem ze všech sil doufal, že jednou mě k tomu roztomilému křehkému dlouhovlasému stvoření zavedé nějaká pracovní povinnost a přitom... přitom se s ní pokusím navázat verbální komunikaci týkající se nejen pracovních záležitostí. To jsem byl ale vůl - já a promluvit, když se na ni ani nedokážu upřímně podívat.
    Uběhlo půl roku a já jsem byl vedoucím úseku povolán na pracoviště č. 23 kvůli jistým technickým potížím. Vyšel jsem z kanceláře. Opět mě napadlo, že se kradmo porozhlédnu, zda ji někde neuvidím, "Ne, dnes asi ne"... Ale došel jsem k číslu 23. No jo, byla tam ona, takhle blízko jsem u ní ještě nikdy nestál. Doufal jsem, že k tomu jednou dojde a stalo se. Osud svou partii odehrál skvěle a v ten moment už bylo všechno jenom na mně. A já jsem řekl: "Dobrý den." A to bylo všechno.

blázen
23. 06. 2004
Dát tip
Jo, taky dík za avi. Rastin tu už nějak není moc vidět. Fut mi to přijde spíš smutné. Já si tu situaci dokážu představit. Ještě se mi pořád občas něco podobného stává. A veselé to zas až tak moc není ... pro účastníka:)

Chlastáč
06. 06. 2004
Dát tip
Rastine, nezlob se, ale když si tento text čtu po letech, přijde mi to strašně srandovní - i když StvN píše, že je to smutné - a ono to asi tehdy bylo smutné. Ale teď, po letech, mi to přijde strašně srandovní. Už se těším, jak pokecáme na vandru. CZlovek, půjdeš s námi anebo sis našel práci?

StvN
06. 06. 2004
Dát tip
Dík za aívzo. Rád jsem si to přečet znovu a říkám zas, je to smutný, i když dost tragikomický.

Chlastáč
24. 05. 2001
Dát tip
To víš, Rastine, toto dílko, i když je povahy smutné, mi připomíná časy, kdy Slunce ještě svítilo, jak Tobě, tak i mně, a proto se mi líbí. Ty dávné časy, kdy jsme v rukou třímali klíče od starodávných bran... Jinak, o tom maturitním plese jsem slyšel, že jsi tam nosil jisté slečny v náručí a všichni Ti pak říkali Ujo. Ale nevím už, kdo mi to říkal ( žeby Pepan? Nebo Sony?), ale odhadoval bych, že by to mohla být pravda, i když je to už dávno.

Rastin
24. 05. 2001
Dát tip
Chlastáč: Jéjda, už si vzpomínám :-)) Ty máš ale pamět! Jo, a taky jsem tam tančil se židlí :-)))

CZlovek
24. 05. 2001
Dát tip
Skoro jako bys to psal o mě... :o(

Rastin
23. 05. 2001
Dát tip
Nazdar blázne :-) Souvislost to má, dedukuješ správně. Klidně můžeme počkat, až to budeš mít ve škole volnější. Vzdělání je důležitý :-)

Chlastáč
22. 05. 2001
Dát tip
Rastine, ty jsi ale Rastin! Nic víc k tomu nemohu říci. Jsi to prostě celý ty a ty a ještě jednou ty. Ale musím říct, že to Tvoje dílko se mi docela zamlouvá. Čistě jenom proto, že to není žádná vzletná poezie ani promyšlená próza, ale, co je nejdůležitější, je v tom pravda a je to upřímné.

Rastin
22. 05. 2001
Dát tip
Chlastáči, ty jsi ale Chlastáč :-) Copak jsem to vyváděl na maturitním plese? Kdo ti to vyprávěl? Kdy se uvidíme? Můžeme zajít na pivo, třeba i s CZlovekem, co ty na to?

blázen
22. 05. 2001
Dát tip
Sakra Rastine, no, jako, víš, teď nějak nevím, co jsem chtěl říct (žeby těch dnešních devět piv a tři bechery?) .... má to nějakou suvislost s písní zamilovaného IT pracovníka? Někdy až žasnu nad tím, jak někdo může určité konkrétní situce prožívat úplně stejně jako já, ale u Tebe se už tomu vlastně ni nedivím. Jenom čumím. S tou chlastačkou to taky nesmím donekonečna odkládat. Byla by věčná škoda, neožrat se s Tebou. Jenom kdyby se mi to v é škole tak nesralo...

StvN
20. 05. 2001
Dát tip
Ale jo, máš pravdu, Rastine, tak to někdy chodí. A je to smutný.

Chlastáč
18. 05. 2001
Dát tip
To bude asi Rastine tím, že se v práci nemůže pít. Slyšel jsem z vyprávění, co všechno jsi v pozdních nočních hodinách vyváděl na maturitním plese. Asi to bude chtít uspořádat nějaký zaměstnanecký ples nebo mejdan, ne jen pořád makat a makat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru