Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTančím reálně
01. 06. 2007
3
20
1666
Autor
Amálka
Za svitu luny
závoj přistál do rosy
tančit nepřestávám.
20 názorů
Jerry_Shit
12. 06. 2007
Milý Jerry Shite,nevim proč se tak rozčiluješ, když se koukneš nahoru uvidíš, že už jsem ti jednou poděkovala. Já jsem za kritiku ráda, mě tím neunavuješ!Ale už jsem jednou vysvětlovala, že tady šlo hlavně o význam a tak nevím proč bych to měla předělávat do otrocké formy 5-7-5, nemám tu potřebu, bylo by to totiž nuceně umělé a postrádalo by to - to hlavní co jsem tím chtěla sdělit.
Jerry_Shit
06. 06. 2007
Kdo mi nevěří :-), nechť se podívá na www.haiku.cz. na teorii. Tam je dokonce názor, že češtině by nejvíce vyhovovalo uspořádání 3-5-3 verše. Teď jsem se to tam dočetla. Ale to by bylo zatraceně krátké.
:-) no Jerry Shite, to se Ti povedlo, to je na tip, si mě fakt rozesmál :-)))
to si piš, že budem psát jak chceme ;-)
apropo, kdyby ses kouknul na mých pár haiku, všechny byly zatím 5-7-5, ale u týhle to prostě významově nešlo jinak, tady šlo o myšlenku, byla to totiž reakce na Ša- gej a její předchozí kritiku
Jerry_Shit
05. 06. 2007
Paulart, děkuju Ti za podporu ;-)
Přijde mi přemrštěné dodržovat striktně 5-7-5, Jerry Shite,
je to fajn když to zrovna vyjde, ale čeština je mnohem složitější, zvukomalebnější a máme delší slova než japonci, tak se to přeci nedá tak s japonským haiku srovnávat.
:-)))
No tak Ša - gej, jsem zvědavá na Tvojí věcnou kritiku k týhle haiku - Tobě věnované ;-) chtěla jsi realitu, tak co Ty na to?
Jerry_Shit
03. 06. 2007
Není to problém. Ale nestojí na tom haiku. U haiku jde o způsob vidění světa a ne o počty slabik, které souvisí s japonštinou (zevrubně tu o tom psal Dero kdesi).
Jerry_Shit
03. 06. 2007
Probůh, už zase počítáte 5-7-5? Chcete počítadlo na hodnocení haiku? Jinak se mi to líbí - vílí haiku :-)
Jerry_Shit
03. 06. 2007
děkuju za mělkou kritiku a kdyby se Ti teď už chtělo Jerry, tak mi zkus prozradit proč je to mimo;-))
Jerry_Shit
02. 06. 2007
děkuju Deepness, minule jsi mě odhalila, s tím nošením obrazu v sobě :-)