Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStarosť pána prezidenta
Autor
nepotrebujem
Pán prezident je už týždeň smutný. Trápi sa i pani prezidentová, lebo vie, že starosť pána prezidenta je i starosťou celého štátu.
- Problémy v prezidentovaní? – pýta sa svojho manžela.
Pán prezident len nevrlo odvrkne: - To je moja starosť.
- Ale tvoje preferencie klesajú. Ľudia vidia, že ťa niečo trápi a prestávaš sa im páčiť. V budúcich voľbách by si nemusel vyhrať.
- Tak to je vážne! Prečo mi o tom doteraz nikto nič nepovedal?!
- Mysleli sme si, že si ustarostený kvôli práci, a tak sme ťa nechceli zaťažovať ešte aj s klesajúcou obľúbenosťou.
- To aby som svoj problém vyriešil! – zvolá pán prezident a ráznym slovom vstupuje do boja.
* * *
- Pán doktor, musíte mi pomôcť.
- To by som rád.
- Ale o tom, čo sa tu stane, nesmiete nikomu povedať.
- Spoľahnite sa, pán prezident.
- Ide o moje fúzy. Chcem si vypestovať mustáž, aspoň takú peknú ako má Robo Kazík, alebo Nietzsche, ale fúzy mi rastú pomaly a riedko. Dokážete mi, prosím, pomôcť?
* * *
O rok má pán prezident prejav. Je to však už po ďalších vyhratých voľbách. Snímajú ho kamery, v televíziách ho sledujú davy ľudí a on reční: - Moje znovuzvolenie je pre mňa vecou veľkej cti a je zároveň dôkazom, že som si plnil svoju úlohu dobre a svedomite, že som pracoval v prospech celého štátu...
Ale to len tak hovorí. Korene svojho úspechu vidí úplne inde...
Nenápadne si pohladí hustý, prebujnený knierok.