Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSoutěžní dílo 143
Výběr: rebecca13
15. 11. 2007
3
35
1826
Autor
SoutezHaiku07
dvě zrnka rýže
na jednu čínskou hůlku
šikmé pohledy
35 názorů
Pišta_Hufnágl
10. 12. 2007
Já taky nechápu, co mi to tady vnucujete. Přece nikomu nezakazuju přihlásit staré dílo, ani neříkám, že podle mě by se mělo něco měnit, říkám pouze, že to je nehoráznost a to je můj etický, neboli morální postoj k věcem cti, hrdosti a podobným podle vás nejspíš nesmyslům. Aneb kategorický imperativ nám radí, že bychom se měli chovat tak, jako by naše chování mělo být všeobecným zákonem a tento autor se tak nechová a nechoval by se tak ani Kafka, kterého si můžeme vážit. Skutečnost, že tento přístup považuji za nehoráznost, stejně jako kupříkladu když jeden člověk publikuje stejné texty na více literárních serverech, neovlivňuje mou kritiku samotného textu, ale pouze pohled na daného autora, což je věc soukromá a já si tedy soukromě vyprošuji mít právo na svůj pohled ve věcech morálky.
Pišta_Hufnágl
10. 12. 2007
Všiml jsem si. Výběr není soutěž, všiml sis?
Ani jedno není čůráním na ulici.
Tohle je soutěž, jejímž cílem je zvolit pro tento rok nejlepší haiku od místního autora. Není to primárně výzva vytvořit nové haiku. Nemůžeš tvrdit, že něco je tak, jak sám chceš, a pak se na ostatní zlobit, když nerespektují Tvoje zásady. Také bys mohl tvrdit, že to není soutěž, ale především způsob, jak přiblížit veřejnosti málo známou formu - haiku. A pak peskovat účastníky, kteří by napsali něco příliš obtížně čitelného pro ty neznalé.
Takže se smiř s tím, že co Ty v něčem vidíš (jakkoliv bys o tom byl přesvědčen), není vždycky to, co v tom má být viděno a co v tom vidějí ostatní.
Teď jsem mluvil o výběru. Všiml sis?
Ok. Takže já momentálně vidím problém v tom, že ty se bavíš o Soutěži, zatímco já v tom vidím (a věř mi, že tak to skutečně je) pouze takovou ctnost z nouze, od které nikdo nečekal žádná kouzla, rozhodně ne volbu nejlepšího haiku, ale spíše příležitost nebo výzvu nějaké nové haiku ku této příležitosti vytvořit a proto každého autora, který je neschopný napsat něco nového, a přesto se chce zúčastnit s vidinou slávy, považuji za nehorázného.
Není. Tohle je soutěž, jejímž cílem je zvolit pro tento rok nejlepší haiku od místního autora. Nemá to nic společného s čůráním na ulici.
Podle Tvé předchozí kritiky jsem soudil, že to nevíš. A opravdu nechápu, co by na tom mělo být nehorázného.
A to píšeš, protože si myslíš, že to nevím? Vím to. A je to nehoráznost. to je asi jako když se řekne, no, když to nestihneš, tak se vyčůrej normálně na ulici. :) No nic. Může. Co se může, to je dobré.
Tohle jsem už na písmáku četl, takže to považuji za nehoráznou drzost zkoušet propašovat do soutěže.
Jinak "domýšlet" se musí texty nedomyšlené. Pro někoho to může být známkou kvality.
tady by se mi to i docela líbilo, byť mi schází znovu časové ukotvení, ale ty šikmé pohledy jsou či by mohly být vynikajícím obrazem, kdyby zároveň neevokovaly rasový znak. A ač se to zdá být vtipné, nabízí to i, alespoň pro mne, úskalí, že tento pohled přisuzujeme jisté rase.
Dorota Máchalová
30. 11. 2007
bez hlubšího obsahu. ale haiku to je, narozdíl od mnoha jiných soutěžních textů
nie... buď príliš zahmlené, alebo príliš triviálne, podľa toho, ktorú interpretáciu vezmem...
Zkoušel jsem, co se dalo, jenže právě během toho jsem si uvědomil, že to postrádá průzračnost haiku. Jinak se člověk může dostat až k prodejně pohlednic s vyobrazením zrnek rýže, kde jsou ty obrázky opřené o čínskou hůlku...
malinka_hvezdinka
15. 11. 2007
Podle mě si toho v haiku čtenář naopak moc domýšlet nemá. Kontrast by měl být vidět sám o sobě, bez domýšlení.
malinka_hvezdinka
15. 11. 2007
To si právě má především domyslet autor :) Ale dík, alespoň tak. Pro mě jsou požadavky na haiku holt jinde.
malinka_hvezdinka
15. 11. 2007
To už je ale přehnaný relativismus, hvezdinko. Jen jsem se zeptal, co myslíš, že právě z tohohle dělá haiku. Jestli něco jiného, než počet slabik.
malinka_hvezdinka
15. 11. 2007
A co z té miniatury dělá haiku? To jsem právě už na začátku nepochopil...
malinka_hvezdinka
15. 11. 2007malinka_hvezdinka
15. 11. 2007malinka_hvezdinka
15. 11. 2007
No, tu jsem na rozpacích. Šikmé pohledy se vztahují k etniku, či k opatrnému nahlížení do sousedovy misky? Ptám se, protože mi ten poslední verš nějak odbočuje z celku. A nebo říká totéž, vzhledem k "čínským hůlkám".