Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak zabít múzu
Autor
macecha
Když mi múza přistála na ramenou, byla jsem z toho paf! Vůbec jsem to nečekala, přistála a já začala básnit nejen o tom co vidím, ale i tom, co je mi naprosto cizí - o l á s c e !
Stal se ze mne blázen, který vidí krajkoví v listí, stín neznámého, a kamínek, ten to jistil. Byl krásný, chladil, když držela jsem ho v dlani, ale odlesky z něho signály ke mně vysílaly, a ty mně hřály tak, že u mne nastal tento "divný stav."
Chvíli trval ten stav bezvědomí, kdy vše Ti krásně voní, i když je tomu naopak. Kdy nevadí Ti, že ujel Ti vlak, nepřemýšlíš o tom, je to fakt krásné, být najednou bezstarostný, cítit se mladě a nechat vše běžet tak, jak to běžet chce a neusměrňovat.
Pak, ale najednou, když nečekáš to, zpráva plná hezkých slůvek,
ale na konci slovo - o p a t r n o s t !
Vskutku,nezvaný to host! Zastavil múzu v letu, varoval, že hrozí úraz křídel! Bráníš se, ale to slovo, už z hlavy nedostaneš. Říkáš si"proč?" Hostina smyslů ještě nezačala, ani začít neměla, stačila ta představa, ale to slovo o p a t r n o s t , všechnu krásu tomu vzalo a v duši zahlodala obava, že jsi se zesměšnila.
Nikdo nechce být směšný, ani sám před sebou! Natož před něčím, co krásným stát se mohlo, život v Tobě probudit, dát Ti poznat dávno nepoznané, dát naději, že i to co není, může být.
To slovo brání v rozletu, zničí každého poetu. Je to slovo, které ničí to bláznovství v nás, to čím stát bysme se chtěli, co chtěli jsme ukázat, že ještě existuje v nás!
To slovo tu jiskru v nás pomalu, ale jistě zabíjí.
Chcete-li v souladu s múzou žít, slovo o p a t r n o s t , hleďte z hlavy vypudit !