Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMoře
23. 10. 1999
8
0
2235
Autor
Sarken
Moře
Ty nádherná země zázraků,
ostrove zelené modři,
křičící hřbitove nesčetných vraků,
dárce života, tonoucího v bouři.
Ty země vrásčitá, co hladkostí
olej předčí,
zrcadlo duše, Ty kolébáš sladkou
odsouzence řečí.
Ty domove delfínů, hlubino záhad
jen Ty slyšet smíš zpěv velrybí
co víc než poznávat Tě, mohu žádat
snad ostří žraloka, jenž tě políbí.
Ty matko strastí, otče bolesti,
něho lásky, trne nenávisti,
šípe touhy, závěji chladu,
Ty jsi já, já jsem Ty,
sílo štěstí, moci hladu.
Ty jsi oheň a led,
chci tě a to hned,
jsi vše, co mám,
Ty: můj Život sám.
Snívam...nore je fascinujúce a všetko, čo mám na ňom rada ( aj v prenesenom zmysle ) sa združilo v tejto sugestívnej básni...dík
Tak toto mne celkem obstojně odrovnalo... ta úžasná přirovnání... je to prostě famózní báseň - kdybych tak mohla udělat něco víc, než je TIPovat...
Ještě snad jen... třetí a čtvrtý řádek od konce bych vypustila... to jediné mi kazí nesčetné dojmy z tohoto Krásna...
*Moře: Miluju ho, proto jsem si dal zákaz ještě ho víckrát vidět...sním o Něm...TIP (a to jeden z mých nejzaslouzenějších)
Chci být tím delfínem,který má domov v tak nádherném moři.Pěkně jsem se zasnila.Moc dobrý.
Ano, podobne jako Bibsa nechapu, jak mi tvoje dilka mohly tak dlouho utikat.. :-) je mi hloupy porad dokola opakovat slova chvaly.. tak ti snad akorat napisu, ze ve ctvrtym versi mi nesedne carka.. ale to je detail.. az jednou vydas sbirku basni nebo povidek to je jedno, tak budu jeden z prvnich ve fronte na podpis.. :-))
Nechápu jak mi tohle mohlo v říjnu utéct !!! Trochu mi to blblo :-) ale tipa to snad dovolí. Je to úžasné !!! Taky miluji moře, je to nejkrásnější můj sen a tvoje vylíčení je tak opravdové a tak pravdivě živé, že sedím a mlčím a těším na svatební cestu s kompasem a starodávnými mapami. Už mám i připravený ostrov u kterého ztroskotám s tím mým Robinsonem a láhve s milostnými dopisy, které mu budu posílat do sousední zátoky :-) Za tuto, Terezko, děkuji z celého srdce. Ty ho máš opravdu široké jako moře...
Ještě jsem moře na vlastní oči neviděl, ale Ty jsi mi ho hodně přiblížila.
zkumavinka
25. 10. 1999
..moře je život.. a skrývá všechno.. život je moře.. a pobřeží.. je hranicí hříchu..
Nádhera, divím se, že tip máš jen ode mne, zasloužila bys jich moře :-))