Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seREPORTÁŽ První jarní sten
Autor
Garth
„Zasraný policajti žižkovský!“ křičí Rebecca na noční Žižkov. Pro Žižkov by šlo o výjev celkem standardní, kdyby Rebecca v ruce ovšem nesvírala dvě beretty ne zcela standardní ráže (teď by na ní najela kamera zhora; kdyby to ovšem bylo ve filmu.) Po tomhle výkřiku ji zaměřily tři policejní a asi sedm soukromých – sondy, ovšem pro můj soft nebyl problém přesvědčit je, že nevidí nic víc než bezdomovce, který právě přišel o další z důvodů, proč být na světě, když dopil lahev vodky (napodobeniny, pochopitelně.)
…
Prostředí klubu JET mi bylo sympatické hned z několika důvodů. Pivo, které tam točili, jsem dovedl s velkou efektivitou rozložit na velmi užitečné složky; silné kamenné zdi blokovaly všechny levnější senzory – ne však moje; a co víc, bylo tu spoustu elektroniky, s kterou jsem se blízce seznámil již při vstupu a rychle jí vysvětlil, že se vyplatí se mnou spolupracovat.
„Dress code.“ Vysvětlila mi Rebecca nápadně černé oblečení členů gangu Epika. Tihle týpci jsou zvláštní. Chodí v černém a nikdo nikdy pořádně neví, o co jim vlastně jde. Většinou jsou skvěle vycvičeni v bojových uměních. „Hm,“ pomyslel jsem si a zablokoval scan, o který se někdo snažil zezadu a narychlo mu vyslal zmatenou informaci, která mě identifikovala jako snadný – a absolutně nezajímavý a nezáživný - cíl.
„Mozkomoři dementoři,“ pokračovala Rebecca. „Víš, nejde jenom o čtení, Garthe. Jsou tu básně, jistě. Je tu poezie a próza a všechny ty další věci. Jsou tu oni (Rebecca máchla neurčitě rukou směrem ke členům Epiky a na chvíli se zarazila, jako by o něčem potřebovala přemýšlet) a pak, pak se taky všude šuká.“
„Vrať se k pointě.“ Vyzval jsem ji a zablokoval další tři scany, o které se pokusil někdo z těch lidí, co ke nám seděli zády.
„Víš, někdy jsem si říkala, jaký to má všechno smysl. Když jsem se setkala s pánem zimního sněhu - “
Trochu se otřásla. Přerušil jsem ji. „To myslíš toho z té písně od Rhapsody?“
„Jo, přesně toho myslím. Když jsem se s ním v arktidě setkala – a taky se s ním utkala, protože já s ním opravdu bojovala a byl to náročný souboj. Byla jsem zrovna nahá ve vaně, když přišel. A on až po zuby ozbrojený, s modravou katanou. Chtěl mě přepůlit vejpůl, přímo v tý vaně, tak, aby se naplnila krví, mojí modrou krví, chápeš. Abych to neprotahovala, utkala jsem se s ním a vyhrála, nebylo to zadarmo, ale vyhrála. A došlo mi, že on tam nebyl jenom tak, protože oni vědí, co hledáme. Už jim to došlo.“
Na Mozkomory je i moje elektronika krátká, každá elektronika je na ně krátká. Protože na způsob, jakým dovedou komunikovat s vaším mozkem, nikdo ještě nepřišel – a ani na to, jak takové komunikaci zabránit. Mozkomora vidíte, ať je s vámi v jedné místnosti, nebo tisíc kilometrů daleko. A nevýhoda toho celého je velká – něčemu průhlednému, co je navíc tisíce kilometrů daleko, můžete sakra těžko ublížit. Váš handicap potom spočívá zejména v tom, že ono to může ublížit vám naopak velmi snadno.
Nebylo to všechno tak, jak mi říkala.
Ten virus se totiž přenáší jenom sexem.
Mohl jsem klidně spát celý den, mohl jsem jít třeba do přírody, lehnout si na slunce a usnout. Nechat na svoje tělo dopadat sluneční paprsky (a ono se opalovalo samo, neřízeně), pomilovat se s dívkou tak, abych ji nemusel při sexu nestále scanovat a hlídat, aby do mě něco neposlala (nebo naopak aby něco ode mě nepřeskočilo iniciativně do ní; krom toho, že by to pro ni nebyla hezká smrt by mi to asi znechutilo sex opravdu ošklivým způsobem.)
A já přemýšlím. Přemýšlím, jestli ty problesky nejsou třeba z budoucnosti. Jestli je možné udělat krok zpátky, nebo spíš otočit se a znovu vykročit. Ale opačným směrem.
Jestli když se člověk za svůj život zaneřádí nějakým svinstvem – a neříkejte, že nevíte, o čem mluvím – jestli, když si člověk zasere duši nějakým svinstvem, jestli se ještě může vrátit. Nebo jestli to v něm zůstane, protože on už to všechno co se stalo udělal, už se to stalo – tak, stalo a s tím už nic neuděláš – tak jako neobrátíš tok vody jedinou myšlenkou. Jestli to všechno musí přijmout, jestli ty to musíš přijmout a jestli já, miláčku, to musím přijmout (přitul ke mně blíž a hlaď mé ruce; nevadí, že mi nerozumíš, já ti o tom budu vyprávět a ty zatím můžeš usínat) jestli ty topánky, které si před spaním obouvám, abych přežil další noc, jestli mi je někdy někdo vyzuje a já budu moct spát bez nich.
O tom přemýšlím a už nejsem sám.
„A to všechno kvůli pokutě za parkování, Rebecco?“ zeptal se Rebeccy policejní důstojník.
„Nazývejte prosím mou klientku plným jménem.“ Upozornil jsem ho a zapsal si jeho přestupek; na základě toho jsem schopný ho obvinit z prohřešku proti Zákonu a totiž snižování důstojnosti obviněného. Dnešní právo je stejně zkurvený, jako celý dnešní život.
Díval jsem se na fotku Rebečinýho formana zaparkovanýho v zóně pro rezidenty a najednou mi to celé přišlo směšné.
Váhal jsem jenom chviličku.
Nahmatal jsem berettu, vyřadil z provozu bezpečnostní systémy na služebně.
A teď hlaď mou ruku, beránku. V tvojí krvi vidím sebe, vstupuji osmkráte do blizny a v hlavě mám kabalu. Zkouším se vplésti do mechu a z tvého dechu cítím smrad. Zkažený puch; ale hlaď mou ruku, hlaď prosím mou ruku, dokud ještě žiju.
Dokud ještě žiju.
-----
ilustrační obrázky z akce :