Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sevýchodné
27. 05. 2008
16
9
663
Autor
halcon.
+
podvečer
aj v túto chvíľu
tohto smútku
stúpa hmla
z milovaných polí
stúpa a klesá
stúpa a
klesá
hmla. dážď .hmla .
dážď
++
ako mám veriť tvojej láske?
kvetiny, ktoré si mi dal
mi
umierajú vo vlasoch
+++
krása
tento sen
ja a môj priateľ
sedíme a zarastáme machom
ako keď majster bonseki
pestuje kamene do záhrady
Rjoandži
wu-sin a wu-nien
(bez myšlienok a náhlenia)
s pocitom
pokoja a
dokonalej
osamelosti
ako keď veľmi
dlho
padá
sneh
9 názorů
nerozumiem - kto vravi ze chce pisat vychodnu poeziu s vyuzitim zapadnych prvkov? je tu jasne povedane ze do vychodnej ziadna tajomnost nepatri preto to vysvetlenie v uvode - nechcel som sa zastarat ale nedalo mi .)
Aha, takže chceš psát "východní" poezii, čistou, jasnou a srozumitelnou, s využitím "západních" prvků dodávajících dílu tajemnost, zastřenost, zdání určení pro zasvěcené čtenáře? Uznávám, těžký to úkol a pak manuál v prologu je asi adekvátním řešením, beru. :)
jirik - ano, aj to je nazor.:) rozhodne ale neplati pri vychodnej poezii, ktora je zalozena na pouzivani jednoduchych slov, na pochopeni, a na okamihu prozreni, na uvedomeni si cohosi a uvedomeni si toho cohosi velmi cisto a jasno -ano akekolvek nezrozumitelne slovicko, kt. si citatel bude musiet vyhladat ten pocit pretrhava, z mojho pohladu by to basni ublizilo, a ak to vedie k pocitu menejcennosti citatela, tak uprednostnim basen a risknem to...
na druhej strane cudzie slova maju rozhodne svoje caro, istou mierou prispievaju k lyrickosti a zastreniu komunikacie autor-citatel, ale ako som povedala vychodna poezia to odmieta a nepotrebuje, atmosfera tu dosahuje inymi prostriedkami
dakujem za kritiku, ano :) pocit viac nez staci
Nemám rád taková vysvětlení v prologu, je to podceňování čtenáře či díla samotného... Čtenáře kvůli předpokladu, že si neznámé informace neumí najít, díla kvůli předpokladu, že i když čtenář bude schopný, nebude mu to stát za námahu pro pochopení... Škoda toho, jinak... pocit, je to málo? Ne.