Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyznání Shakespearovi
09. 10. 2008
5
18
3150
Autor
macecha
Číst básně Shakespeara
je prostě nádhera
dočteš se vše co tě zajímá
co žiješ
čemu se směješ
čeho si užíváš
já překvapena
pravdivostí slov
nevědouc do dnešního dne
že taková nádhera tu je
a já z ní mohu čerpat
ach
byla jsem tak hloupá
že nečetla jsem dříve
tato slova moudrá
veselá i smutná
kolik pravdy a poučení
i dnes
v nich se skrývá
jsem prostě okouzlena!
18 názorů
Jiří, já jsem v té "Knize", kde jsem ty Sonety našla, zůstala stát a četla a četla, až si paní asi myslela, že to nechci koupit. Je to malá knížečka a dosti drahá, ale je v ní tolik krásy, moudra, ale i legrace svým způsobem, že jsem neváhala ani okamžik a koupila jsem si ji. A pořád dokola si to pročítám, jak střelená, ale nemohu si pomoci. Je smutné, že jsem tam našla opravdu jen Máchu a tuto jedinou knížečku a když jsem se paní ptala, zda je to veškerá poezie, kterou mají, tak řekla, že ano, prej to nikdo nečte. Dost mě to mrzelo. Je to největší prodejna knih ve Zlíně a poezie se krčí v koutku, který ani nenajdeš.
...přesně tak, proto se pokouším i o vlastní překlady těchto nesmrtelných básní
Robinie - ano, mám z toho fajn pocit, když to čtu, jako bych to znala odjakživa
Myslím, že takové "očarování" je balzámem na duši, a proto si uměleckých děl vážíme... ona totiž léčí :-)
Děkuji všem za názor, ať už je pozitivní, který mě samozřejmě těší, nebo negativní, s tím nic nenadělám.
Neroušek vyzdvihuje to okouzlení poezií,které z básně tryská.Co se týče samotných Sonetů, myslím že jsou dost přeceňovány,těch 400 let prostě neunesou.*
avox, jsem ráda, že jsem Ti udělala radost a hlavně sobě, neměla jsem o té kráse do dnešního dne tušení :o))
Jarmila Moosová Kuřitková
09. 10. 2008
Jarmilko, nejde o to použít, ale je v nich pravda, která platí i dnes. Tedy pro mne, já nevím, jak pro jiné.
já se přiznám, že jsem znala jen jeho divadelních hry,ale básně/Sonety/ jsem si dnes koupila pro sebe jako dárek a jsem jimi unešena.