Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejeseň
Autor
.dunaj.
Celkom hnus. Po siedmich rokoch pil burčiak. Stratený kdesi na chodbách ubytovne, pozeral cez zarosené okno. Kraj bol v hmle, z nej sa kde tu vynárali črty mesta, cudzích ľudí na uliciach.
Vybieham na chodbu. Je osem a firma takmer prázdna. V sklade predo mnou cupká Lelena, niečo mraučí po košicky. Lelena má rozpustené vlasy a oči ako malé dieťa. Slavo podozrivo pozerá. Asi som mu cez víkend zožral psa. Neviem. Nepamätám si.
Na ceste do Žiliny sa prevaľuje biela. Tvorí tvary presne na hranici vnímania, čiary svetiel a slnka, ktoré vychádza nad pooraným poľom. Listy sú žlté a červené.
Písala Ivona. Knihu ktorú som jej požičal si mám vyzdvihnúť u Ega. Som vec. Atavizmus vzťahu.
Je večer. Sedím v novootvorenom kfc pri diaľnici. Stmieva sa. Prúdy ukazujú smer. Priamo.
Pred zrkadlom. Vytváram obraz. Nachádzam trochu ostarnutého seba.
V ubytovni ma na chodbe čaká mačka. Krémová. Dávam jej žrať a neskôr píšem diplomovku. Na siedmom poschodí oproti stojí mladé dievča. Pozerá priamo na mňa a tak kývnem rukou. Ďalej pozerá. Po chvíli skáče z balkóna. Píšem.
Úspech je spoločenská udalosť.
Kráčam po ulici. Nad zemou je biely opar. Ľudia ho prerážajú ako plavci. Mávajú rukami a miznú do bielej.
Hľadám otvorené potraviny. Je nedeľa ráno. Kdesi na okraji mesta sa stratím v jednosmere. Priestor je ticho.