Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKřížům už odzvonilo
08. 11. 1999
0
2
2915
Autor
Jean
Tak mám takový pocit, že se v poslední době v Písmákovi začínají množit dohady na téma víra, bůh… Začal jsem o tom tedy také uvažovat a na něco jsem dokonce i přišel. Přiznávám, nebyl jsem zcela střízliv, ale promluvil jsem si s Ježíšem.
A nyní ono poselství: ...Křesťané, sundejte konečně ze zdí své kříže a z krků stáhněte růžence. Prostředek popravy je nás nehodný. Bereme-li to jako omluvu, pak dva tisíce let pokory by snad už mohly stačit i těm nejsadomachističtějším jezuitům. Nyní přišla doba díků a s novým tisíciletím klepe na dveře. Poděkovat jest možno pouze jediným způsobem. A to tak, jak to tlumočil již Budha, Ježíš, či Mohamed (a další). Žijme. ŽIJME! Chovejme se co nejlépe podle sebe, ne podle nich.
Výsledek se jistě dostaví a je ho možno očekávat do několika hodin. To si ho všimnete vy. Do týdne si toho dozajista všimne i váš partner a za měsíc to z vás ucítí celý svět.
Krásná to utopie…
2 názory
Utopie? proč?
Podívej se ven a podívej se na lidi. Kdo z nich se směje? Minimum. Žít s velkým Ž to je to pravé poselství všech proroků. A to má za následek věčný smích na rtech a halvně tam, kde on sám se rodí.
Rád bych tu vzpomenul Osha. Není jiný Bůh než život. Svatá pravda. Život je takové mystérium až se mi ...
A k té pokoře. Pravá upřímná pokora by nikomu z nás neškodila, naopak, ale ty jsi asi myslel to bezduché si hraní na něco někým. A s tím plně souhlasím.
Podívej se ven a podívej se na lidi. Kdo z nich se směje? Minimum. Žít s velkým Ž to je to pravé poselství všech proroků. A to má za následek věčný smích na rtech a halvně tam, kde on sám se rodí.
Rád bych tu vzpomenul Osha. Není jiný Bůh než život. Svatá pravda. Život je takové mystérium až se mi ...
A k té pokoře. Pravá upřímná pokora by nikomu z nás neškodila, naopak, ale ty jsi asi myslel to bezduché si hraní na něco někým. A s tím plně souhlasím.
1) Nevim, jestli kvuli nam samotnym, ale teziste zivota by melo byt vezdejsi.
2) Jakejpak nadstandart posmrtnyho zivota, kdyz je prave uplne standartni a pro kazdyho.
2) Jakejpak nadstandart posmrtnyho zivota, kdyz je prave uplne standartni a pro kazdyho.
Jasně. Jinak by se asi žít mělo, ale ne kvůli ráji, nirváně..., ale kvůli nám samotným. Z toho pak plyne jako východisko nadstandart v podobě posmrtnýho života.
Jo, ale jaka je tato dulezitost, je to prave takova, ze je pouze zkouskou. A to ma vliv na to jak se ma tedy zit. Kdyby, ale dulezitost byla takova, ze toto je jedina vec kterou mame, tak by se asi melo zit ponekud jinak, nemyslis ?
A není tento svět neméně důležitý, když na výsledeku jeho závisí pokračování?
Skutenejsi proto, ze je vecny. Kazde nabozenstvi nejakym zpusobem vysvetluje lidem jak, zde (tomto svete) maji zit a to lze mnoha zpusoby, kupr. tak, ze oslabime podstatu tohoto sveta a ziti na nem redukujeme na smerovani na jiny (z podstaty tedy skutecnejsi, lepsi, dokonalejsi, ne-li primo dokonaly) svet. Tak to dela krestanstvi.
Proč skutečnější svět?
Máš svět žitý a svět rajský (resp. pekelný). Mezi nimi existuje poze tenká spojnice v podobě výsledku předešlého.
Máš svět žitý a svět rajský (resp. pekelný). Mezi nimi existuje poze tenká spojnice v podobě výsledku předešlého.
Jak neporozuměl. Církev vidí cestu k rajský bráně skrze veskrze odříkavou pozemskou existenci.
Jo, tak. No, nerad bych se poustel do toho jak to vidi cirkev, pac nam de predevsim o krestanstvi, jako takove. A tam lezi jadro pudla, totiz idea skutecnejsiho sveta nez je ten zity. Vyklada-li si to cirkev tak nebo onak to uz je koneckoncu fuk, pac ta s krestanstvim nema az zas tak moc spolecneho.
1) Nesouhlasim, ze nabozenstvi (i krestanstvi) te ma implicitne privest na pravou cestu, abych otrepal starou skolni poucku, nabozenstvi je pokus o vyrovnani se s tim, ze zivot je dar, o ktery jsme se nikdo nepricinili. ... tolik definice ...
2)Dost dobre jsem neporozumel prvni polovine posledni vety ... ?!
2)Dost dobre jsem neporozumel prvni polovine posledni vety ... ?!
Neé. Tam jde o to, že podstatou křesťanství (ale i dalších náboženství) je snaha přivést tě na pravou cestu. Ale nečiní tak za podmínek blížících se askezi jako církev, která se zde prohlásila za monopolního dodavatele milosti.
Dobre, to mas pravdu, ovsem to na faktu nic nemeni. Rekneme tedy, ze se odklonime od katolicke tradice. Tedy protestantsvi ? To ktere je natolik utopene v posedlosti predstavy hrisneho cloveka, ktery se musi snazit zit tak, aby byl vykoupen ? Je toto ten tvuj imperativ ?
V jednom musim s Jeanem souhlasit a to s tim imperativem, ale dost dobre sem nepochopil co to ma co spolecnyho s krizem a s krestany. Krestanstvi je prece po dlouha leta znamo tim, ze ZIT odmita ! "Tento svet je pouze slzave udoli." Krestanstvi se orientuje na zivot vecny a ne na tento. Prave proto se symbolem krestanstvi stal kriz, coz je vlastne rimska sibenice.
Kříž snad není omluva (já nevím, nevyznám se v tom) spíš bych ho považoval za upomínku na jeho čin (nebo dar?). Žít dobře, ale můžu i bez Něj, nebo s pobybnostmi o Něm. Jen se nechovejme jako hajzlové, to by (prozatím) mohlo klidně stačit.
přesně tak, kříž není omluva, díky kříži máme spasení a věčný život, díky tomu kříži jsme lehčí o naše hříchy.
dvatisíce let je dlouhá doba, ale jak vidíš, lidem nestačí, je pro ně příliš krátka, někomu stačí na pochopení den, rok, někomu nestačí celá staletí
dvatisíce let je dlouhá doba, ale jak vidíš, lidem nestačí, je pro ně příliš krátka, někomu stačí na pochopení den, rok, někomu nestačí celá staletí
Kate, to myslis vazne s tim krizem? Ze kvuli nemu mame spaseni a tak?
Nemuzu nez souhlasit s Jeanem...
Nemuzu nez souhlasit s Jeanem...
Kříž slouží jako omluva...každej se ohání vírou...
vřelý souhlas s Merlem.....
vřelý souhlas s Merlem.....
Kříž tě nespasí stejně jako pokání tě nezprasí. Potřebujeme kříž k tomu abychom poslechli jejich slova? Pak jsme na tom hodně špatně.