Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

co je a není diskuzí na tomto serveru

23. 12. 2008
0
57
2880
Autor
akredit

domnívám se, že vymezení obsahu pojmu diskuze je literární otázka;

vzhledem k tomu, že mi bylo několik diskuzí změněno na kategorii ostatní... otevírám tuto veřejnou diskuzi k tématu, co je a není diskuze na tomto serveru a z jakých hledisek by měly být posuzovány:

vznesené téma, při respektování všech pravidel slušného chování určuje:

 

1) autor příspěvku

 

2) administrátor serveru

 

 

co myslíte vy?


57 názorů

Chroustova schopnost diagnostikovat míru čehokoli u kohokoli je famózní. Ten pán musí být Bůh. Je tu ovšem Lyryk, taktéž Bůh. Jak by pravil Sam Hawkins - "Tady to vypadá na náboženskou válku, jestli se¨nepletu." :))

Tragicus
26. 12. 2008
Dát tip
Jenže když v zadaní nemáš námět k vytvoření diskuse, tak i kdyby vznikla jakási výměna názorů, musí být nutně off-topic. Přece se nezeptám: "Také u vás chcípl pes?" a nečekám na to, jestli se nerozvine diskuse na téma sociálního cítění psovitých šelem na Tasmánských ostrovech. Pokud autor chce o něčem diskutovat, má možnost to předložit již v samotném příspěvku a ne čekat až se k tomu dojde samo nebo se ptát až v kritikách, a pokud (ještě) neví, o čem by chtěl diskutovat, nemá zakládat diskusi, dokud to vědět nebude. Co se týče těch pravidel, tvá pravní úprava je nesmyslná, nepřijde mi, že by se tady beztrestně uráželo na každém rohu (viz. Roman a přikurtovat). K druhé úpravě: "Pravidla" snad nejsou psána pro lidi postižené demencí.

pravda, na to jsem nepomyslel... Chrouste, já jsem Dero :-)

Armin: Idiote. Teď si zase bude chroust myslet, že jsi můj alternick. :))

Akredite, máš pravdu, my ostatní jsme se mýlili. Ach, hanba nám, byli jsme svým mládím svedeni na stesku nevědomosti. (kromě chrousta, ten se nemýlí nikdy) To chceš slyšet ?

Dero
25. 12. 2008
Dát tip
Nehodlám tě rušit ani nic jiného. Buď klidný, zde se můžeš svobodně vyjádřit, můžeš zde svobodně diskutovat a hledat stoupence pro své názory. Můžeš si mě dokonce i nadále plést s ideovým vůdcem zdejšího prostředí. Až přijdeš na to, že o koncepčních změnách rozhoduje majitel, jistě zaměříš své působení jeho směrem.

akredit
25. 12. 2008
Dát tip
Dero: Pokud svého nedosáhneš a přesto cítíš, že na tobě je páchána křivda, pak se pravděpodobně názorově míjíme a bude lepší, pokud nebudeš Písmáka navštěvovat. Víc už se v situaci, kdy tvůj požadavek necítí jako oprávněný ani majitel, dělat nedá. //to je právě to hlavní, názorové míjení, je-li v mezích právního a slušného jednání, může obohatit úroveň daného socioprostoru; jak jsi řekl už někde na začátku výměny názorů v literárním medailonku "derogate...": došel jsi k názoru, že tě nemám rád; proč bych měl mít? ty mně snad máš rád? a projevuje se to tím, že nevedeš věcnou diskuzi, ale diskuzi s osobním zadáním, případně ani ne se zadáním vlastním? kdo vlastně jsi? nepamatuju si, že bys měl sebemenší respekt k mým odpovědnostem, nelze tedy čekat, že by mne tvé odpovědnosti mohly dnes dojmout, zvláště když si myslím, že zejména v literárním hledisku tento server v klidu zlikviduješ ve prospěch lidí - komunit, které máš rád; které tě "mají rády"; nikdy to nemůžeš vědět, kdo tě má rád a kdo ne, přesto bys měl dokázat sám někoho mít rád, není to jen něco za něco; moje přítomnost tady je boj o historii, můžeš mě samozřejmě zrušit, i to k historii patří, ale bez historie je všechno jen virtuální proud blábolu - o to se tu chceš zasadit? uzavřít se se zakomplexovanými komunitami v primitivním smrádečku a ztratit jakoukoliv schopnost reflektovat svět v maximální rozmanitosti, nejenom v úzkém pásmu sentimentálních klišé a utvrzovaných sebedůležitostí; v hrdém dialogu s respektovanou jinakostí je smysl hodnot, jež lze sdílet i v jejich polaritě; myslím, že bys měl odejít ze serveru ty, jsi příliš nezralý na definitivní a nesmiřitelné odpovědnosti; ale to je samozřejmě tvoje věc;

papouch
25. 12. 2008
Dát tip
Blázen. Lidíí, je to blááázen..! :)

Jo, to by měl moooc jednoduchý, Syde .)

Dero
25. 12. 2008
Dát tip
Lyryku, mám právo přeřazovat díla mezi kategoriemi dle svého uvážení. Jako každý člověk i já dělám chyby a nevyhnu se nekonzistentním a kontroverzním rozhodnutím. Možná zapomínáš, že vedle nadstandardních práv s sebou moje role na tomto webu nese i nemalou zodpovědnost. Pokud nastane akutní technický problém, musím jej řešit já. Pokud mají uživatelé problém, s nímž si nemohou sami poradit, řeším jejich problémy taktéž já. Říkám to proto, abych ujasnil, že má práva jsou vyvážena adekvátními povinnostmi. Má rozhodnutí jsou určující a ty jsi povinen jej jako uživatel respektovat. Věř, že pokud bych svou práci vykonával špatně či v rozporu s filosofií majitele, dassler by neměl potřebu se mnou spolupracovat. Na Písmáku máš navíc širokou paletu možností, jak svůj nesouhlas kultivovaně vyjádřit a dojít uznání svých námitek. Pamatuji před časem konfliktní situaci, kde jsem rozhodl o stažení diskuse "O jazzu" z hlavní stránky, zakladatel se ozval a obhájil si její legitimnost u Romana, který ji na hlavní stránku vrátil. Pokud svého nedosáhneš a přesto cítíš, že na tobě je páchána křivda, pak se pravděpodobně názorově míjíme a bude lepší, pokud nebudeš Písmáka navštěvovat. Víc už se v situaci, kdy tvůj požadavek necítí jako oprávněný ani majitel, dělat nedá. Protože však vykřikuješ slova jako "svévole" nebo "šikana", nejspíš se mylně domníváš, že jsi nucen toto názorové míjení podstupovat. Nejsi však školák a docházka na Písmáka zdaleka není povinná. A malá perlička na závěr. Lidé nejčastěji, a to až paranoidně, vidí či hledají chyby tam, kde sami každodenně chybují. Kompenzují si tak pocit vlastní nedostatečnosti.

akredit
25. 12. 2008
Dát tip
Pomerančová: to je samozřejmě lež, ale chápu, že to s odstupem tak můžeš vnímat i cítit, je to laciné tvrzení v době, kdy jsou důkazy skartovány...

a tohle pise lyryk, ktery me kdysi zbalokovla za pouhy dotaz, proc zablokoval jineho uzivatele... eto paradoxy :-)

akredit
25. 12. 2008
Dát tip
Tragikus: zajímavý pohled; nicméně pokud by jakákoliv míra výměny názorů měla představovat cenzurní měřítko pro adminy, jednalo by se o svévolnost; já nebo kdokoli jiný se může v míře dostatenosti výměny názorů jistě mýlit, ale to by měla objasnit právě ta diskuze; tady se předjímá, že se ani nerozvine, (pokud se rovnou vědomě nechtělo, aby se rozvinula); ať to bylo jak bylo, myslím, že se vyslal signál, že někdejší bojovníci za spravedlnost také vždy spravedliví nebudou; to je lidské - nicméně by varování o svévolnosti adminů mělo být předem avizováno, pak bychom si tyhle řádky mohli všichni ušetřit; navrhuji tedy: přeformulovat původní bod 4. mísních pravidel z formulace - Uživateli není dovoleno urážet, napadat či jinak poškozovat ostatní uživatele služby www.pismak.cz nebo partnery serveru. - na pravdivější formulaci: Uživateli je dovoleno urážet, napadat či jinak poškozovat ostatní uživatele služby www.pismak.cz nebo partnery serveru. Stejně se tak děje pod i bez dohledu majitele či adminů, tak na co si hrajeme... Druhak navrhuji přeformulovat položku "Diskuze" na stránce Díla->Kategorie z původní formulace - Diskuse (869) výměna názorů na libovolně dané téma... na pravdivější: Diskuse (869) výměna názorů na libovolně dané téma... (adminové osobně posoudí zdali jde o dostatečnou výměnu názorů a zdali téma není přespříliš libovolné, takže je lepší se předem poradit - s adminy i majitelem, než něco takového svévolně uděláte!

Dudák. Oko. Prší.

Švanda .))

Tragicus
25. 12. 2008
Dát tip
Mrzí mne, že se začínáš chovat jako někteří diskutéři typu "argumenty neslyším, dál si melu svou". Ještě jednou: Diskuse není: "Jaké je u vás počasí?" protože to je jen výměna informací. Naproti tomu: "Jaké byste si přáli počasí?" už diskusí je, protože jde o výměnu názorů. Tvůj příspěvek, který pak vyvolal další, patřil do první kategorie: "Byla to jen lokální porucha?" ("Také u vás sněží?"), ergo jej Dero přesunul správně. - Libovolné téma ano (v mezích slušnosti), ale jaksi jsi (myslím že i úmyslně) vynechal tu druhou část "výměna názorů".

akredit
24. 12. 2008
Dát tip
armin: je vidět, že o podstatu nejde .) je podivuhodné, že pištíček neprotestoval už tenkrát; ale v zásadě platí to co jsem už napsal jinde; mnohé jsem nedělal dobře a současní strojvůdci to mohou a měli by dělat lépe; takže moje kritika je zbytečná, pokud chce někdo něco dělat...

Téma tvého příspěvku ano, opakování nikoliv. Ale zajímalo by mě, jak odpovíš na pištovu námitku, že, cituji : Lyrda o tom, kterak on vždycky zastával férový neosobní přístup, nikdy nepreferoval osobní kšeftíky a už vůbec by ho nenapadlo přidávat uživatelům serveru různá práva podle toho, s kým se zrovna kamarádí - konec citace. Chrouste, mě opravdu nezajímají střevní problémy nějakého hipíka :-(

akredit
24. 12. 2008
Dát tip
armine: mně je úplně jedno jak dopadnou moje diskuze, ale tebe to trápí, stále to osobně řešíš, jakmile to osobně řešíš, rušíš původní pravidla, na která jsi mezitím zapomněl... a nejen ty; a tím původním pravidlem bylo to, co sám říkáš na začátku: Co se týká tvých příspěvků, zastávám názor, že sice do kategorie diskuze patří, ... pak jsi: ale jak jsem tak popatřil tvoji autorskou stránku, viděl jsem, že témata se stále opakovala a to už do diskuze opravdu nepatří. ta diskuze se opakovala proto, že byla adminem zrušena a já se bránil; jak tomu rozumíš teď? původně jsi řekl, že moje téma do diskuze patří, ale já to opakování nevyvolal; to se obrať jinam;

Napadá mě - proč si chroust s Lyrdou nenotujou někde v soukromí? :) Chroust by vyprávěl o své myšlenkové velikosti a Lyrda o tom, kterak on vždycky zastával férový neosobní přístup, nikdy nepreferoval osobní kšeftíky a už vůbec by ho nenapadlo přidávat uživatelům serveru různá práva podle toho, s kým se zrovna kamarádí, že? :)) On má asi opravdu dojem, že tu všechny postihla amnezie...

Akredit : Každé společenství vyžaduje pravidla. Ta pravidla musí někdo stanovit a někdo dohlížet na jejich dodržování. Toto holé konstatování berme jako fakt. Ne všechno, co se v kategorii diskuze objeví, je téma hodné k diskuzi. To víš asi sám. A někdo to prostě musí kontrolovat a odstranit. Co se týká tvých příspěvků, zastávám názor, že sice do kategorie diskuze patří, ale jak jsem tak popatřil tvoji autorskou stránku, viděl jsem, že témata se stále opakovala a to už do diskuze opravdu nepatří. Závěrem bych řekl, že ohledně uzurpování práva na posuzování toho, co na hlavní stránku patří a co ne s tebou souhlasím. Druhou větou ale musím říct, že podobné úvahy nemají valného významu, což si asi neuvědomuješ. K takové situaci by došlo v jakémkoliv společenství při střetu zájmů. A třetí větou bych rád řekl, že sám za sebe jsem z prací adminů spokojen a říkám, že co má paměť sahá, nepřesunuli z hlavní stránky nic, co bych nepřesunul já. Zkrátka, bojuješ s větrnými mlýny a to, co děláš, opravdu nemá smysl. Posílám avi i Chroustovi, má odpověď patří z malé části i jemu.

akredit
24. 12. 2008
Dát tip
Armin... není-li to jasné, tak ještě jednou: jde mi o to, že si tady několik adminů uzurpuje svévolnost v posuzování něčeho, co je v popisu na stránce kategorie "diskuze" vyjádřeno jako "libovolné téma"; když si přečteš některé příspěvky pod touto diskuzí, zjistíš, že v tom admini mají "své"volné jasno, a to není dobré ani pro literaturu, ani pro pěstování komunity a férových vztahů; a také jsem přesvědčen, že je to proto, že se kromě své moci ničemu jinému nevěnují, trochu se přefoukli a pěstují jen osobní vztahy - jenomže pro jakýkoliv rozvoj je třeba značně neosobní přístup;

část mého příspěvku je celkem nešťastně formulovaná, ale vy si to jistě přeberete :-)

Co vlastně sleduješ těmihle diskuzemi a dalšími příspěvky ? Opravdu mě to zajímá, jelikož neustále oblažuješ písmáckou veřejnost svými nářky a myslím si, že to baví pouze tebe a Chrousta. Nuže, co je tedy smyslem ? Upoutání pozornosti, vykřičení do světa svůj žal, nebo se opravdu chceš dozvědět, jaká vymezení obsahu pojmu diskuze. Děkuji za odpověď

akredit
24. 12. 2008
Dát tip
Garth: Koukejte místo honu na čaroděje Lyryka něco dělat.

akredit
24. 12. 2008
Dát tip
milý malý jiříku, ty naivko, o tom, kdo skončí na smetišti dějin se nerozhoduje tady, nerozhoduješ ty, ani žádná navztekaná nula, která žje z dojmů literárnosti; vůbec tohle všeobecné prskání akorát ukazuje na bezradnost a úzkost v životě; musíte úzkoprse znevážit každého a všechno, abyste se cítili být alespoň literárními opičkami; škoda slov; kdo prská a rozmělňuje změnou témat či poukazem na sebe - nemá k diskuzi co říci, (a tam bývá nejčastěji podepsán šašek hufnágl) nebo snad máte k dané otázce nějaký návrh?

Pišta má bod

Zdendo, jsi nejlepší na světě, nikdo ti nesaháme ani po kotníky. A teď, prosím, buď tak hodný a jdi už jinam. Díky.

a o co se soutěží ?

Garth
24. 12. 2008
Dát tip
No, vcelku to dává smysl. Jsi schopný jednou větou formulovat, o co Ti jde?

akredit
23. 12. 2008
Dát tip
Hele vy milánkové, v čem to sakra žijete? Proberte se! Svět se dávno pohnul a vy si tu sedíte na vedení, které je přece neochvějně vaše. Tak k čemu potřebujete válečný obraz nepřítele?? K tomu, abyste verbovali do armády nemáte žádný rozumný důvod. Nanejvýš potřebujete ve své vnitropísmácké haťapolitice zakrýt neschopnost tvůrčího rozumu. Zatím jste ve vývoji Písmáka nedohnali ani stav, který zde byl před mým odchodem. Možná jsou nějaká velmi hlubinná vylepšení, přeju vám je, ale chodit po téhle současné aplikaci je utrpení a podpora literatury je zcela u ledu. Zbavte se třeba oné literárnosti a přejmenujte se na Památníček. Přece vás nemůže donekonečna bavit kydat hnůj na jednoho stárnoucího altruistu, který jen napíše zcela neadresnou poznámku, hnedle zasedne kontrašpionážní centrum (Dero) vyluští dekonstruující nebezpečí a dá pokyn protiteroristické jednotce v Brně, aby za pomoci tisíce zneuznaných papoušků vyklovala do internetu díru až ke mně. Hehe. Stejně se mě nemůžete ani dotknout. Když Dero napíše, že jsem pro Písmáka dekonstruktivní element, netuší, že mne vlastně chválí. Jacques Derrida, otec dekonstrukce vymyslel dekonstrukci identit k tomu, aby se podřízené identity mohly osvobozovat z područí těch „normativně“ nadřízených. S odstupem si myslím, že to takhle pěkně Dero nemyslel, to jenom jeho klávesnice měla právě rýmu a on místo nekonstruktivní napsal dekonstruktivní. V dalších projevech totiž nijak nenaznačoval, že by si myslel, že přináším Písmákům nějakou novou svobodu a obohacení. Daleko více je nasnadě, že chudáček Dero trpí syndromem telepatie. On už předem ví, že moje otázka na spadlý server vedla k určování viníka, o což mi vůbec nešlo. Dobře vím, že v určitých ohledech se železu neporučí a právě kvůli problémům se správci serveru jsem nakonec dokodrcal k vlastnímu serveru, takže mne žádné pochybně bezohledné ugrady nemohly zaskočit. Podstatou diskuze má být diskuze sama. Zatím jsem se dozvěděl, že sice autor určí svoje „libovolné téma“ diskuze, ale admin posoudí, zdali je vhodné. Nemáte nikde žádné takové upozornění. Stali jste se samolibými uzurpátory smyslu a významu. Z pravidel serveru byste také měli slavnostně odstranit upozornění namířené proti napadání uživatele. Měla by zde být jasná a fair pravidla. Pokud poukazujete na to, že já jsem to dělal špatně, tak určitě dělal, ale taková dětská výmluva, že to musíte dělat stejně a ne lépe než já, obstojí leda tak při výchově nezvladatelně hloupého adolescenta. Vy to můžete dělat tak dobře, že nebudete napadat ani mě, a budete se pyšnit vlastnostmi, které mi chyběly. Přeju vám to.

papouch
23. 12. 2008
Dát tip
né na čem, ale kdo. Lomikel.

Tragicus
23. 12. 2008
Dát tip
Nevím, jestli se záměrně ptáš takto, protože ano - téma určuje autor příspěvku. Ale admin zhodnotí, jestli je to vhodné jako diskuse. V tomto konkrétním případě se Dero zachoval správně - nad tím příspěvkem prvn9m se nedalo diskutovat, mohls zajít na pokec, nebo jak se to jmenuje, a tam se zeptat, jestli se mohl někdo jiný připojit, a pak si počkat na vyjádření majitele, nebylo k tomu nutné zakládat diskusi (ve zkratce: stačila Ti informace od jednoho člověka bydlícího mimo Prahu 2, nikoliv od celého serveru a nešlo ani o výměnu názorů, ale informací). A ty ostatní už snad ani nemusím komentovat, proč souhlasím s jejich přeřazením. Osobně bych přemýšlel i nad přesunutím této diskuse, aby sis příště odpustil ten osobní rozměr. :]

na čem?

Na dlásnách.

za pivni kosoctverce svobodnejsi!

Garth
23. 12. 2008
Dát tip
Cenzurovat se musí. Bez cenzury nemůže existovat pořádný odboj!

papouch
23. 12. 2008
Dát tip
No nazdar!! To by na Písmáku visela pouze chroustova díla!

papouch
23. 12. 2008
Dát tip
Ňoa kdo rozhodne, co má už být cenzurováno a co ještě ne?? Patrně na toto téma založím diskusi... :-))

papouch
23. 12. 2008
Dát tip
..jenžedyž ty si, Lyryku, pleteš diskusi s exhibicí (viz Kamil) a pliváním jedů... :-ppp taxepak nediv, že je ti šoupáno... ..todlencto.. do ostatních :-p

Garth
23. 12. 2008
Dát tip
Lůza (Lúza) je nezodpovědná a nesoudná a jde jí zejména o nízký level (hospodských) diskuzí, tudíž je nesmí zakládat. Také maluje kosočtverce pěnou na ubrus, což se ovšem k tomuto příspěvku nevztahuje, ale bylo tak nějak důležité to říct. Takže, Akredite, odpověď na Tvou otázku není jednoduchá, protože záleží na tom, jestli jsi lůza (příp. lúza) či nikoliv.

Delahaye
23. 12. 2008
Dát tip
aby to nebylo špatně pochopeno - "ad Kamil" myslím tak, že s Kamilem souhlasím :-)

Delahaye
23. 12. 2008
Dát tip
1- ne 2- ano zodpovědnost a soudnost těch, kteří zde povětšinou "diskuse" zakládají je na velmi nízkém levelu - ad Kamil

Já bych diskuse zrušil úplně. Slouží v 90% případů jen k exhibování. Co si o tom myslíte? Nepodiskutujeme o tom?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru