Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZávist pramení z nevědomosti
Autor
Mercuccio
Závist... Co je to závist? Nedá se definovat žádným matematickým vzorcem, nemůžeš ji uchopit, není stálá. Ani suchá, ani mazlavá... Ani jemná, ani hrubá... Není tedy ničím? To bohužel ne... Je ‘pouze‘ hnusná! Zde by se možná hodilo pronést učebnicovou větu ‘Závist je stará jako lidstvo samo‘... Ale to není ono... Něco tomu chybí! No nic, jdeme dál, chybějící komponenty snad objevíme cestou.
Dál... Kudy? Hmm... nevědomost? Nevědomost - nevědomost – nevědomost... To je ale blbost! Jak můžu psát úvahu na téma, se kterým koliduje můj názor? Lidi, probuďte se! Pokud např. osoba A závidí osobě B majetek o objemu x, přičemž sama vlastní jmění y, pak platí: x>y. Tak že by přece ten vzorec?!
Aha, už jsem to pochopil! x nemusí být nutně větší než y. Stačí, když si to osoba A pouze myslí ve své nesmyslné mysli. Á, zde je kámen úrazu... Dobrá, omlouvám se. Závist opravdu pramení z nevědomosti. Ale ne vždy!
Sqěle se bavím při čtení rozličného bulváru. Ne, že by to bylo mé hobby, ale v dnešní době (viz. datum nahoře) není možné se mu vyhnout. Číhá doslova na každém kroku. V televizi, tiskovinách, rádiích, na eti(s)ketách potravin (!)... Ráno vstaneš – bulvár! Škola – bulvár! Oběd – opět bulvár! Do(g)ma – bulvár! Jdeš spát –
- bulvár! Je prostě všude, většina lidí si bez něj nedokáže představit svůj život. Stal se jeho nedílnou součástí. (Stejně jako třeba plebza!) Bulvár sprostě obchoduje se závistí. Čteš, kolik kdo vydělá, s kým se tahá, co se snaží skrýt... Každý ví, že jsou to hovadiny... Každý říká, že jim nevěří... A každý tiše závidí...!
Ano, závist pramení z nevědomosti. Nevíme, co mají slavní, vymyslíme si to! A obchod se lží kvete... Kdo ho zastaví?
Nechci poučovat! Toho ať se zhostí jiní... Více naivní... Nechci nikomu brát nadšení... Nikomu, kdo je praštěný!
„Pozor, pozor! Hlášení obecního úřadu – po skončení hlášení bude probíhat na zastávce ČSAD sběr nebezpečného odpadu. Staré televizory, vybité ba(k)terie, prošlá léčiva apod. Do zvláštních černých pytlů pak balte životu nebezpečnou
závist, (cafist
nenávist nenafist
und das ist und das ist
alles!“ alles!“)
Auf Wiedersehen!