Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStříbrný běžec 1
Autor
Cumpton
Svrchovaná běžnice Atria Nebula. Jako stříbrné dlažebnicové kostky z materiálu arcana, rozprostíraly se do neznáma ve tmě okolního času. A po ní běžel Phedies – Stříbrný běžec, bezpohlavní, jenž propůjčoval své kroky bolesti své Matce věčnosti El - Tal a s každým dopadem oživoval a dodával ji dechu.
Toto je příběh začátku, jenž provázel ho mléčným pochopením svého údělu.
Když byl vyslán na běžnici nekonečna, oddělen od svých sourozenců, Promthá - bratra, jemuž se dostalo údělu opatrování světla, a Naix - sestry, jíž se dostalo údělu opatrování temnoty, a spuštěn matkou věčnosti na křídový koberec, zjevena byla mu Pravda první, jenž neobsáhla ničeho.
Pravda První - o ničem
Budiž tvým údělem Pheide
budiž tvou bolestí
budiž tvou ratolestí Phedie
zcestně po jediné vydat bez účelu se
A k bráně Ramzielově se dobrat
která ti zjeví význam můj
Tehdy se měl postaviti na své nohy poprvé a odhaliti zpod závoje beztvarého stříbrnou schránu bez rysů. Hlavu bez očí, tělo, bez příkladu. A tak nastartoval běh svůj a upadl do světa Naix vytvořeného - Světa závitů, kde skryté oči pozorují a znepřístupní dráhu k Bráně Ramzielově, která zjevuje pravou cestu a směr k Atriobolu, běžnici, podkladu světa. A zkouškou stala se ta epizoda pro Phedia; a po dvou vedle sebe rozloženy kameny dráhy, na míle od sebe umístěny, ubíraly se za nepatrným světlem brány, jenž pod nazíráním bratra jeho byla.