Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSněhuláci
Autor
Queenly
Šel jsem tichou zadumanou ulicí. Takovou, jakých je mnoho. Nespěchal jsem, jen co noha nohu mine. Lampy se rozsvěcely a osvětlovaly jemné vločky sněhu, které padaly na ulici. Šel jsem sám. Bez cíle, jen tak z radosti, nebo smutku? Kdo ví. Nevěděl jsem. Zahnul jsem za roh. A pak ještě jednou. Obešel jsem pána v černé bundě a pokračoval. A zase jsem zahnul a znovu. Čerstvý sníh mi vrzal pod botou a měl jsem důvod k radosti, nebo ke smutku. Lampa přede mnou cvakla a zhasla, tak jak to pouliční lampy dělají. Šlapal jsem dál tenký poprašek a vrzání se rozléhalo mezi domy.
„Ehm,“ ozvalo se ze tmy přede mnou: „Co tu děláte takhle v noci a sám?“
Pod lampou stál pán v černé bundě. „Hledáte něco.“
„Hledám smysl života.“
Pán v černé bundě se zamračil, zavrtěl hlavou a obrátil se. Zmizel za rohem.
Začal jsem hledat smysl života. Sněžení zhoustlo. Začalo chumelit a na chodníky dopadala veliká semínka pampelišek. Vyhrnul jsem si límec od kabátu. Pak jsem se sklonil k zemi a na rohu udělal malého sněhuláka. Na dalším rohu jsem splácal další postavičku. A další a další a další. Pak bylo ráno.
Chlapeček se natáhl pro kliku. Povyskočil si, otevřel a dupnul botičkou do hlubokého sněhu.
„Jé, mamí, někdo tu postavil sněhuláka.“