Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZachytit,zachytit,chytit,tít...
21. 07. 2009
8
13
1459
Autor
Hučitel
Závoje polochvíl,
lichnavé závěje,
v bažinách jekot víl,
smrt chrchlí peřeje.
Luna,
na útěku přistižena
coby žena,
vraždí své mládí.
Po výběžcích k prsům svaté Máří,
zas příštipkařím...
13 názorů
Lunu nevymažu - jak by to pak ná té obloze vypadalo?
Spousta opravdových básníků zmiňuje výrazy jako ůluna, andělé.." a tak...stalo se na Písmáku normou, že tahle slova jsou kýčo´vitá, prvoplánová, ale ve slovech to není, milá jjj...
záleží na jejich načasování, na jejich užití,sesouložení s ostatními slovy...
pročpak by jinak existovala - ha ?
a nenadarmo jsou vnímána jako expresívní, básnická - lépe "básnické výrazy...
tak asi tak
Což vše ovšem neznamená,že můj výplod je báseń, mluvila jsem obecně...
blboun nejapný
21. 07. 2009
je to divné,ač v 1. sloce načrtnuta potřeba pravidelného,pevného rýmu, nechtělo se mi do kvantitativně stejného - chvíl/ víl...
co se překlepu týče - u slova "lichnavé" - není překlepem, dejme tom, že by se mohlo jednat o novotvar - není to bůhvíco, jen mi to tak přišlo...
děkuju za zájem( nechce se mi psát blboune nejapný - ale je to Tově:)
Od druhé sloky se již nenutíš k nasilnosti rýmu první sloky. Myslím, že by ji šlo pouze přeskládat a bylo by to velice dobré. Co ty na to? J.