Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBásně
04. 10. 2001
6
0
2406
Autor
Modona
Slon
Jak slon slonovinu mám
V ústech převzásné kovy.
Mrtvý purpure!...Slávu dobývám
Melodickými slovy.
nebo
Housenka
Práce přináší bohatý plod.
Chudý básníku, pilně ploď!
Vždyť z neúnavné larvy
Je motýl bohaté barvy.
Bezejmenny
17. 10. 2001Miroslawek
10. 10. 2001
Jasně, tzn., že 80% obyvatelstva nehovořícího anglicky vůbec a 10% anglicky mizerně hovořícího obyvatelstva, ještě v podstatě neslyšela Shakespeara.
Semipalakva
07. 10. 2001Ramiz_Achundov
07. 10. 2001Ramiz_Achundov
07. 10. 2001
Tamiko: Ti auditorium bylo k tomu, abychom se bavili o tom, zda když mám hodnotit knoflík, potřebuji k němu kabát- tedy třeba Nick-autora. Je o tom, že báseň je buď dobrá, nebo špatná a je úplně lhostejné,kdo ji naposal.
Máš pravdu, že básně jsou přeložené z Francouzštiny, ale to jsou v té knize Apollinaire známý i neznámý, všechny. Přesto jsou podle mého názoru, některé velmi krásné a některé se mi naprosto nelíbí. Ty dvě,které jsem zde uvedla patří mezi ty,které se MNĚ nelíbí.
Podle mého názoru tohle Auditorium svůj účel splnilo.
Také přeji hezký den:-))
Tohle se mi hodně nelíbí, každému můžeme vytrhnout z kontextu cokoliv je libo a zesměšnit mu to.
Appolinaire zastupuje svoji dobu a nelze hledat cosi v každém detailu jeho Pásma samostatně, ačkoliv se špatným úmyslem, proč ne....
Derflad: Ano, vystihl jsi to přesně, Tohle audítko mi povědělo přesně to, co jsem si myslela.
Smysl mého počínání byl přesně v tom, čím jsi skončil:-)))
Lyryk: Ano máš pravdu.
Kus z Alkoholů jsem sem dala proto, že jsem se domnívala, že už znalci poznají, že se jedná o Apollinaira, rozhodně mě nenapadlo, že bude někdo dělat vtipné větné rozbory.
Apollinaira mám hodně ráda, některým básním nerozumím, ale to jistě nemusí nutně znamenat, že jsou špatné.
V každém případě díky za snahu:-))
Jak mohou hodnotit poesii Ti, kdož nepozají skutečného mistra?!
Takový "výdrb" stojí za tip:-))
Já tenhle experiment hodnotím pozitivně. Přiznám se, že Apollinaira moc neznám, takže jsem to neměl šanci poznat. A je to zajímavé - postavit "nediskutovatelnou" osobnost do písmáckého kontextu. Mo., díky Ti za odvahu.
Mimochodem, bez ohledu na to, že jsem nevěděl čí to je, a teď to vím, se mi druhá báseň nelíbí vůbec a první napůl. Samozřejmě s tím, že to hodnotím jako samostatné básně bez kontextu.
MO: posílám ti za Doubi tip za odvahu a prý je zvědava, jak dlouho ti to vydrží:-)))
Sice nevím co znamená Za_Doubi, ale Doubi sama nejlíp ví, že já jsem "držák".:-))))
Semipalakva
04. 10. 2001
No první je lepší ....
Jinak auditorium nemýlím-li se není k zveřejňování dílek, čili příště prosím raději do nějaké kategorie určené pro dílka:-))
Semipalakva
04. 10. 2001
Ale to není moje dílko!
Jsou to prostě básně a já jen chtěla vědět, jak je ohodnotíte. To je celé. Vlastně není:-))) tak prosím hodnoťte, pak to dopovím:-))
Jaká kategorie, co to pořád máte s kategorií? Ty básně nepatří do kategorie básně jakékoliv, protože je tady neuvádím jako své básně, kruciš:-)
no první je dobrá, druhá ne:-)) ..to napsal nějakej slavnej básník a dostal za to cenu, ne?:-))))
Semipalakva
04. 10. 2001
Semipalakvo nerozumím, to jako z těch básní Ti tvář zkameněla?
Či snad z mého troufalého dotazu? Či snad z čeho? :-JJJ
Cavalera :-))) Dobré! Kdyby to bylo Tvoje audítko, dostal bys TIP!
Mně připadají obě ty básně strašné, vůbec se mi nelíbí a kromě toho, že z larvy se vylíhne motýl mi prakticky nic nesdělují, což je ovšem moje škoda. Myslím jak to, že se mi nelíbí, tak to, že jim nerozumím. A tak to, myslím si, s básněma prostě je:-)
Co tohle- stejný básník, skvělá báseň:
---------
Jsi v zahradě hospůdky v okolí Prahy
Cítíš se zcela šťasten na stůl růži ti dali
A místo abys psal svoi povídku lenošíš po hříchu
Hledě na mandelinku spící v růžovém kalichu
V achátech svatovítských zříš zděšen své vlastní rysy
...........
a tak dále, a tak dále
No tohle je lepší .. zřejmě osouložil hospodskou, hospodskýho zastřelil, zakopal na zahrádce před hospodou a na hrob mu dal růži. Co má básník na mysli onou mandelinkou se můžu jen dohadovat. Snad by se mohlo jednat o nějakou muňku, či jiného cizopasníka uvízlou v pochvě hospodské, kterou zastřelený má možnost skrze svého ducha opustivšího tělo sledovat, ale jistý si nejsem.
Cavalero, tak k tomu nebudu nic říkat, mluví to samo za sebe.
Nicméně nechápu, k čemu ten rozbor. napsala jsem to za účelem identifikace autora, ovšem, jak vidím.......:-((
identifikovat autora bohužel nemůžu ... ovšem jen říkám, jak na mě báseň zapůsobila:-)))
Monty_Python
04. 10. 2001
No konečně:-))))))))to se mi opravdu ulevilo:-))))
Jo, Apollinaire, co píše i básně, hodnocené, jako špatné:-)))