Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHořké plození
Autor
J.Tomas
19.června ráno
- Tak to je všechno, Adélko. Znovu opakuji, že jsem s vámi, myslím tím s vaší prací, naprosto spokojený.
- Děkuji, šéfe.
- Ještě jednu soukromou otázku. Kdy plánujete rodinu?
- Já… mysleli jsme příští rok. Že bychom na tom začali o dovolené pracovat.
- Jestli dobře počítám, porod by byl na jaře nebo na začátku léta?
- Tak nějak.
- Tak já vypíšu výběrové řízení na vaše místo na srpen. V září bychom mohli někoho vybrat, řekněme, že od prosince nastoupí, do března ho zaučíte a pak si můžete užívat slasti mateřství.
- Ale co když budu mít rizikové?
- Prosím vás, jste mladá, zdravá, jaképak rizikové. Nemalujte čerta na zeď.
19.června večer
- Tak jsem to dnes řekla v práci.
- A co?
- Že se o dovolené pustíme do zvyšování populace.
- Můžeš mi vysvětlit, proč probíráš takovéhle věci v práci?
- Všechny to musí hlásit dopředu, aby si mohli včas sjednat náhradu. Musí se vypsat výběrové řízení a to chvilku trvá. Ne, nedělej tyhle vrásky. Můžeme trénovat nanečisto, ne? Třeba hned.
5.září ráno
- Jak bylo na dovolené, Adélko? Snažili jste se, snažili?
- No…
- Když se takhle červenáte, tak vám to moc sluší.
- Díky, šéfe.
5.září večer
- Jadraňáčka mít nebudeme.
- Napoprvé se všechno nevydaří, lásko. První letadlo taky nelítalo.
- Já ti nic nevyčítám. Za pět dnů si začnu měřit teplotu a přesně to spočítám, aby ses u plození prvního syna moc nenadřel.
- Ale já se s tebou dřu strašně rád.
- Tak sbírej síly.
15.září ráno
- Adélko, tohle je naše nová posila, slečna Jana, a tohle je nejlepší brand manažerka, kterou tady máme, Adélka. Jana může nastoupit už od prvního prosince, Adélko, tak budete mít spoustu času i na to vaše rizikové, ha ha. Jen žertuji.
15.září večer
- Dnes vybrali nového člověka na moje místo, nějaká Jana, mladá holka. Je docela sympatická. Nastoupí od prosince.
- A budeš se pak moct vrátit?
- Jo. Odrodím a můžu pak dělat z domu. Vyjdou mi vstříc.
- No to se ani nedivím, kde by našli takovou skvělou… hezkou… a chytrou…
- … dnes bychom měli jít spát dřív, tajming je optimální.
- Můžeš mluvit česky?
- Říkám, že dnes to je jistý. Když to nevyjde dnes, tak nikdy.
- A myslíš, že to bude kluk?
- To je jedno, co to bude. Nebo bys snad holku neměl rád?
- Když bude po tobě, tak ji budu na rukou nosit. Jako tebe.
- Nech toho, uděláš si kýlu.
30.září ráno
- Tak jak to jde, Adélko? Vypadáte nějak unaveně.
- Ne, já…nějak mi dnes není dobře.
- Ale, ale…. že by už?
- Ne, to ne. Jen mi není moc dobře.
- Musíte vydržet do prvního prosince, slíbila jste to.
- Nebojte se, šéfe, já své sliby plním.
30.září večer
- Dostala jsem to.
- Hm.
- Říkám, že jsem to dostala.
- Jo, já tě slyším.
- A tobě to je úplně fuk, co?
- Prosím tě, nevyšiluj, tak jsi to dostala. Dostáváš to každý měsíc, tak proč ne tenhle.
- Protože chceme dítě, ne?!
- No a? Nevyšlo to dnes, vyjde to za měsíc. Víš co? Dodělám to, zajdeme na večeři a za týden se do toho zase pustíme. A vykašli se na výpočty, tohle není projekt.
1.prosince ráno
- Tak vám tady představuji vaši novou kolegyni Janu. Adélko, ukažte jí všechno a všechny, a pak ji zrovna trochu zaúkolujte, nejlíp se člověk naučí plavat, když se hodí do vody.
1.prosince večer
- Dnes nastoupila ta nová a já jsem to zase dostala.
- Hm.
- Krucinál, můžeš přestat civět na tu blbou bednu? Zase jsem to dostala!
- Já tě slyším a se mnou celý tohle sídliště. Ježíšmarjá, mám se snad jít pověsit, že nejsi na třetí pokus těhotná? Až to bude, tak to bude.
- No to je dobrý, až to bude, tak to bude. A co v práci? Dnes nastoupila ta nová, čekají, že od března budu doma. A to teda nebudu, leda bych měla rizikový.
- No tak nebudeš. Přece tě kvůli tomu nevyhodí.
- Prosím tě, chápeš vůbec, v jaké jsem situaci? Slíbila jsem jim, že na jaře rodím.
- Aspoň vidíš, že nemáš slibovat kraviny.
- …
- Tak snad jsem toho tolik neřekl, ne?
9.prosince ráno
- Probuď se.
- Hm.
- Tak se konečně probuď.
- Vždyť je neděle.
- A taky je nejvhodnější okamžik pro početí našeho syna.
- Panebože, čtyři ráno, ty ses snad zbláznila.
- Byla jsem u kartářky a ta mi řekla, že dnes ve čtyři ráno to je tutovka.
- No fajn, takže nějaká bába s kočkou na rameni bude určovat, kdy to budeme dělat?
- Neříkej, že nemáš náladu.
- V neděli ve čtyři ráno teda nemám.
- Ani teď?
- …uff… když jinak nedáš …
9.prosince odpoledne
- Co takhle zalézt do postele a zopakovat si ráno? Opakování je matka moudrosti.
- Víš… jsi zlatíčko, ale raději ne. Teď musí mít klid.
- Kdo?
- No tvoje spermie a moje vajíčko.
- Já už se na to fakt…
- Udělám ti něco dobrého k jídlu, jo? Třeba špagety po milánsku.
23.prosince ráno
- Tak šťastné a veselé, Adélko. Jak se vám spolupracuje s Janou?
- Dobře, je šikovná, snaží se… je tedy vidět, že je v oboru začátečník, ale mám doma počítač, když bude cokoliv potřeba, probereme to přes mail.
- Tak to rád slyším. No tak se pochlubte, mohu už blahopřát?
- No… nechme to raději po vánocích. Ať něco nezakřikneme.
23.prosince odpoledne
- Co se děje?
- Dělala jsem si test.
- Jaký?
- Jaký! Těhotenský.
- A?
- A nic! Zase nic. Panebože, co jim řeknu? Ta kráva se celá tetelí, jak si sedne na mou židli, šéf se mě pořád vyptává… co mu mám říct?
- Že jsou holt věci mezi nebem a zemí, které se nedají naplánovat na minutu. Ani s embíej. Nemáme někde nůžky?
- Tak jak to, že ostatní to naplánovat můžou? Valérie oznámila termín porodu rok dopředu a sekla se jen o dva dny.
- Co tím chceš říct?
- Že bychom měli jít na vyšetření.
- Tak na to zapomeň. A díky za pěkný vánoce, to se ti fakt povedlo. Opravdu skvělý. Takový dárek každý nedostane.
- Proč křičíš?
- Proč?? Děláš ze mě impotenta!
- Nedělám. Já si jen myslím, že …můžeme mít problém s plodností. Všechno se dá přece řešit, když je člověk rozumný.
- Tak si to klidně řeš, ale se mnou nepočítej. Na, zabal si to sama. Klidně si to udělej sama.
25.prosince ráno
- Dobře, zajdeme tam. Bože, já jsem takový vůl. Co myslíš, že nám zjistí? Že jsme oba v pořádku. Nemůžeš otěhotnět, protože moc tlačíš na pilu. Tyhle věci se nedají řešit jako projekt.
- Takže je to zase všechno moje vina, co? Vždycky za všechno můžu já.
- Tohle nenávidím, rozumíš? To tvoje zevšebe…kruci, to tvoje vždycky a všechno. Copak jsem někdy řekl, že za něco můžeš?
- Jo, právě před chvílí. Že to je moje vina, že nemůžeme mít děti.
- Krucinál! Neřekl jsem, že nemůžeš mít děti. Řekl jsem, že jsme oba v pořádku. Mně je úplně jedno, jestli jsi těhotná nebo ne, já…
- Jo, to je přesně ono. Tobě je to jedno. Ty to naše dítě nechceš.
- Nech toho!
- Právě jsi to řekl! Že ti je jedno, jestli se narodí nebo ne.
- Řekl jsem, že mi je jedno, jestli jsi teď těhotná… nebreč. Prosím tě, nebreč, vždyť to není žádná tragédie. Hned v lednu zajdeme za doktory a oni nám dají papír, že jsme v pořádku, jo?
20.ledna ráno
- Děkuji za zprávu, Adélko. Musím říct, že se mi po vás bude stýskat. Kdy budete odcházet?
- Já… víte… zatím se nám to nepovedlo.
- …?
- Byli jsme na vyšetření, tak snad nám řeknou, kde je problém. Dnes odpoledne budou výsledky.
- No to jste mě zaskočila, Adélko. Doufám, že bude všechno v pořádku.
- To já taky.
- Jak bychom to ale udělali…víte, nemám naplánované mzdové náklady na dva brand manažery. A pouštět Janu bych nechtěl, sama jste říkala, že je šikovná, najít dnes šikovného člověka není zase až tak snadné.
- Dělám, co můžu. Opravdu.
- Ne, tak jsem to nemyslel, pochopitelně.
- Do března to určitě vyjde a půjdu hned na tu rizikovou.
- Ale fuj, ještě něco přivolejte.
- Ne, stačí říct doktorovi, že se necítím dobře a nechá mě doma. Dnes si to nikdo neriskne, když k něčemu dojde, končí to u soudu.
- Tak dobře, to by bylo řešení. Držím palečky. A řekněte tomu vašemu, že pořádnému chlapovi stačí sundat kalhoty a dítě je na cestě.
20.ledna večer
- Co zase je?
- Prý jsme v pořádku.
- Vždyť jsem ti to říkal. Tak proč bulíš?
- Zase jsem to dostala. A šéf dnes říkal, že nemá mzdové náklady na dva lidi.
- To je snad jeho problém, ne? Je něco k jídlu?
- Zajímá tě něco jinýho než to blbý žrádlo?? Mně tady jde o místo, rozumíš?
- Nemůžou tě vyhodit jen kvůli tomu, že nejsi těhotná.
- Kdybys byl pořádnej chlap, tak tohle dneska neřešíme.
- …
- No jasně, jen se uraz. To je jediný, co umíš.
28.ledna ráno
- Dobrý den, šéfe, mohla bych si vzít dnes volno?
- …
- Pavle, můžeš přijít domů? … Jo, teď hned. Začíná mi ovulace… To mě nezajímá, snad můžeš na hodinu vypadnout, ne?
28.ledna večer
- Pojď, musíme ještě jednou.
- Tak počkej, až skončí druhá třetina.
- …
- Co blbneš? To by to nemohlo dvě minuty počkat?
- Ne, to teda nemohlo. Jdeme na věc, musím pak ještě dodělat tu novou kampaň.
14.února ráno
- Jak to vypadá, Adélko? Jaro je za dveřmi… přiletí čáp, přiletí?
- To už je březen?
- Vy jste nějaká podrážděná, holčičko.
14.února večer
- Vidím, žes to už zase dostala. Naštvaná a ubrečená, tomu říkám žena mých snů.
…
- Ty se mnou nemluvíš?
- ...
- Tak si trhni nohou. Ten párek si umím ohřát sám.
22.února ráno
- Kolik je?
- Dvě. Musíme teď každé čtyři hodiny.
- …
- Prosím tě, můžeš se aspoň trochu snažit?
- Běž do háje.
- A ty si běž pro viagru. Panebože, copak toho chci po tobě tak moc?
22.února večer
…
10.března ráno
- Děkuji za zprávu, Adélko, bylo to skvělé, jako vždy. A teď musíme kousnout do kyselého jablíčka. Jak to vypadá s tím odchodem na mateřskou?
- ….
- Proboha, neplačte. Víte co? Protáhneme dedlajn do konce června a vy si pak půjdete na tu rizikovou, nějak to obhájím.
- Dě…děkuji.
- No tak neplačte, tragédie vypadá jinak.
10.března večer
- Nedáš si salát?
- …
- Pavle, já…kolikrát se ti mám ještě omlouvat?
- ….
- No tak jak myslíš. Já jsem vždycky věděla, že ti na mě nezáleží.
17.března ráno
- Pavle… Pavlíčku… já vím, že jsem strašná, ale miluju tě. Moc.
- Najednou.
- Ne najednou, vždycky.
- Hele, já to na povel neumím.
- Ale vždyť já to nechci na povel. Kdyby to teď šlo, bylo by to fajn, ale když ne, tak se nic neděje. Opravdu.
17.března večer
- Tady to voní. Že by svíčková od maminky?
- To si piš. A dva kusy masa. Ale až po.
- Až po čem?
- Musíme si to pojistit, miláčku. Ovuluju jako divá, mohly by to být dvojčata.
- Víš co? Já si na tu svíčkovou raději zajdu. A ty si běž na inseminaci.
- Ty jsi sprosťák, to se hned tak nevidí.
- Už jednou jsem ti řekl, že to na povel dělat neumím.
- Jenom na povel? To už bych dnes kojila. Miláčku.
- ….
- No jo, jen si běž. A dej si deset knedlíků, nacpat se a civět na bednu, to je jediný, co umíš.
5.dubna ráno
- Tak co?
- Nevím.
- Proč si neuděláš ten test?
- Protože to nechci vědět. Udělej odpoledne nákup.
5.dubna večer
- Jak to vypadá?
- Nevím.
- Běž si udělat ten test. Ať víme, na čem jsme.
- Já to vědět nechci. Jestli to chceš vědět ty, tak si ten test udělej sám.
- Jsi zase nějaká vtipná, koukám.
12.dubna ráno
- Nechceš jít za doktorem?
- Na co?
- Teď už by to poznat měl, ne?
- Já to nechci vědět.
12.dubna večer
- Kde jsi?
- Šel jsem na jedno s Ivanem.
- Tak to promiň, že ruším. Co taky doma se ženou, která zřejmě čeká tvoje dítě, že?
- Počkej…
20.dubna ráno
- Adélko, je vám dobře?
- Není. Je mi strašně špatně.
- Tak běžte domů, Janička to za vás dodělá. Nebo nechcete odvézt k doktorovi?
- Ne, já… možná ano. To byste byl moc hodný.
- To je maličkost. Hned zavolám Josefovi, aby vás tam hodil. A zůstaňte si doma, jak dlouho budete chtít, Janička to tady zvládne, to je holka šikovná.
20.dubna večer
- Proč ležíš? Není ti dobře?
- Byla jsem u doktora a jsem těhotná. Dal mě na rizikovou, od rána jsem už čtyřikrát zvracela.
- No sláva. Takže tlačenku si asi nedáš, viď?
- A to je všechno, co na to řekneš? Tlačenku si nedáš?
- A co mám říkat? Měsíc kloudně nepromluvíš, jen když se chceš hádat, tak teď nečekej, že budu dělat stojky. Jsi těhotná, fajn, konečně máš, co jsi chtěla.
- Ty jsi hovado! Já tady půl roku dělám první poslední, abychom měli dítě a ty… ty ho snad nechceš!
- A měl bych?
- Jak tohle můžeš říct?? Po tom všem!
- No právě. Po tom všem.
- Víš co? Sbal se a vypadni. A už se nevracej.
- Ani nevíš, jak rád tohle slyším. A jestli budeš chtít alimenty, tak přines výsledky déená. Na cizího platit nebudu.
- Vždycky jsem věděla, že jsi kretén, ale že takový, to jsem netušila. A nemysli si, že ho někdy uvidíš. Máš pravdu, tvůj není. Copak ty by ses někdy zmohl na to udělat někomu dítě?
- Někomu možná jo, ale rozhodně ne outlooku kříženýmu s kalkulačkou. Jo a nezapomeň mu založit projekt.
- Táhni!
21.dubna ráno
- Dobrý den, Adélko, už je vám lépe? Ale copak, copak? Nač ty slzičky?
- Dobrý den, šéfe. Já…víte, odešel ode mě přítel. Neunesl tu zodpovědnost.
- Panebože, no to mi je líto. Hlavně neplačte, teď musíte myslet na to maličké. Nechcete zůstat raději doma?
- To bych ráda, ale bohužel Jana by to sama nezvládla. Snaží se a je milá, to ano, ale chybí jí znalosti i praxe. V té poslední kampani nadělala takové kopance… možná bude lepší, když vám to ukážu. Máte chvilku čas?