Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDrahý příteli
Autor
Aaria
21.června 1424
Drahý příteli,
píši Vám a svíce již dohořívá. Mihotavé světélko hladí zdi svým stínem a přeskakuje ze strany na stranu.
Píši Vám, aniž bych věděla, co Vám vlastně napsat chci.
Píši Vám a slova uvázla kdesi ve mne.
Řekli jsme si tak moc a tak málo.
Pověděli jsme si vůbec něco?
Co nás vlastně svedlo dohromady?
Co o sobě víme?
Pamatuji si na nebe proseté zlatavými hvězdami. Jedna vedle druhé, nerovnoměrně rozeseté, jakoby je černokněžník narychlo rozsypal na černý háv tmy. Měsíc shlížel na zem a opatroval její srdce. Tenkrát jsem seděla na břehu tichého rybníku a rozmlouvala s Nocí, plna smutku- Vy jste přišel. Jen tak si přisedl a mlčel. To mlčení bylo zvláštní. Nevím, co Vás ke mně přivedlo. Nevím, proč jste si jen tak přisedl a mlčel. Nevím, proč jste na mne nezavolal, když jsem odcházela.
Celý zbytek noci jsem na Vás myslela …
Pak jste se jako zázrakem zjevil a pověděl jste. Pověděl jste mi své jméno. A já jsem Vám pověděla své. To odpoledne bylo krásné…
Začali jsme víc mluvit. Řekli jsme si hodně a přece tak málo…
Marně přemýšlím, jak by teď mluvili básníci.
Řekli by …. Řekli by …..
Nejsem básník.
Mluvím svými slovy.
Omni thesauro sapientia praestat et auro.
Arai