Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUdálost U
Autor
Lars Novák
Emil zrovna obchází roh knihovny a míří na zastávku do bodu A, ve stejné chvíli se ze supermarketu vynořuje Petra. Její poznávací znamení je červená taška s nápisem Coca-cola a nazeleno obarvené vlasy. Opisuje půloblouk kolem vchodu sámošky a její trajektorie se pootočí směrem ke staré videopůjčovně na rohu. Emil se nachází na půl cesty od knihovny, jde rychlostí 2,78 km/h a do bohu A mu zbývá mu 224,01 m. Jeho poznávací znamení je bílá baseballová čepice a modré tričko velikosti 43. V tuto chvíli jde téměř přímo a vektor, po němž se pohybuje, protíná Petřinu dráhu přesně v místě A. Petra v ten samý moment míří k půjčovně, ušla celkem 70 m a jde rychlostí 3,2 km/h. Do okamžiku O zbývá 486,4538 sekundy.
Pak simultánně dochází ke dvěma dílčím nepředvídatelným událostem D1 a D2. Emil při pohledu na zem zjišťuje, že má rozvázanou tkaničku a sklání se k ní; levý konec tkaničky je o 3,1207 cm delší než pravý. Dřepne si, udělá uzel a zahrne si nohavici na svých nových džínech (D1), čímž ji zkrátí o 5,10006% její původní délky. Tím se čas jeho příchodu do bodu A zpozdí o 15,8 s. V ten samý okamžik Petra, která je již téměř u videopůjčovny, zjišťuje (D2), že si asi zapomněla v supermarketu peněženku o rozměrech 6x12,8 cm, jež obsahuje přesně 458,- Kč. Otáčí se a vrací se do bodu A rychlostí 5,7979 km/h, vektor, po němž se pohybuje, je opačný k vektoru, po němž od samoobsluhy přišla. Do okamžiku O zbývá 220,778 sekundy.
Emil se blíží od knihovny, Petra od půjčovny. Bod A leží na průsečíku spojnic S1 a S2, od knihovny a zastávky autobusu (S1) a od půjčovny do supermarketu (S2), mezi oběma úsečkami je úhel 78,22o. Po hlavní silnici se blíží autobus rychlostí 32,4 km/h a zpomaluje, v okamžiku O bude jeho rychlost 0. Ve stejném momentě se Emil nachází 325,98 cm od bodu A a pohybuje se rychlostí 8,4 km/h se značným zrychlením. Petra spatří svou peněženku ležet na zemi přesně v bodu A a rovněž zrychlí, celkem o 45% původní rychlosti. Řidič začne dávat signál k ukončení nástupu.
Emil v běhu sbírá peněženku a skáče do autobusu. Dveře se zavírají.
Okamžik O.