Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTISÍCE SVIEC BY SOM CHCELA
04. 11. 2001
3
0
1058
Autor
Schella
voda je tichá, čo telo mi íska
nehnú sa vlaky, ni stromy bez lístka
aj napriek rieke ma spaľujú plamene
ty, kto si najbližšie, hoď do mňa kamene
či
duch môj zmŕtvolený dnes ešte vládzepazúrmi temna lávy udržať hrádze
duch, ten zamatovomodrých vankúšov duše
do všetkých strán mi na mustangoch kluše
hladkajúc žeravé zovretie obručí
cveng kovu tajomstvám rudy ma naučí
zase uchmatnúť chceli
duši mojej chute
kým za mrežami cely
bdela nedotknute
však ani v stromoch ju nenašli
a tesno jej v kruhoch bludných
na hrob sa vykašli,
na sviece nezabudni..
normalne som sa do toho slovnika pozrel co je to "ískať", fakt este ze ho mam :)
Prvé štvorveršie je podľa mňa úplne najhutnejšie a aj sa mi najviac páči.
Pri "zmŕtvolenom duchu" už som sa trochu zastavila, je to trochu príliš expresívne na môj vkus, ako aj pazúry temna.
Hádzanie kameňov tu vyznieva naozaj dobre celkovo ! :o)
Tajomstvám rudy ma naučí sa mi hneď zapáčilo tiež - veľmi originálne !! Druhá sloha je pekná a mäkká ( ako zamat ).
Občas Ti trošičku poskočí rytmus mimi predpokladaného kroku...Napríklad už spomínané "ni" by som kvôli súvislému toku básne vypustila celkom, samotná čiarka by funkciu "ani" dokonale zvládla sama ( stupňovanie ).
spojenie "sa vykašli" veľmi nezapadá do celkového rámca ostatných slov ( a ich druhu )...pôsobí takto trochu, akoby si parodovala a táto báseň sa mi ironická veľmi nezdá...
Myšlienka so sviečkami je fajn...
Prvni dve sloky jsou nadherne... krasna a tolik pusobiva spojeni me uplne pohltila do te atmosfery...
nejvic vsak hodnotim zaver navzdory krutemu udelu ziti...!***
ja by som skúsil zjednotiť veľkosť písma (lebo vieš, už prvý dojem z čítania je dôležitý a nemali by ho narúšať nepodstatné detaily). Dosť archaicky mi znjie spojka "ni" /keby si nechala "ani" nič by sa nezmenilo). Druhá časť básne ma nadchla, aj zvyšok + pointa, takže tolerujem jeden prehrešok voči gramatickému rýmu (plamene/kamene) a tipujem.