Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seultra bloody hardcore jesus
Autor
frontanabanan
Z PSÍ VÍNO Č. 52, PETR ŠTANGL, POEZII SI ROZVRACET NENECHÁME! STOLNÍ SPOLEČNOSTVÍ NALOMENÍ HOŠI UVÁDÍ: ULTRA-BLOODY HARDCORE JESUS: (str. 62)
Čtvrtému básnickému almanachu poetické skupiny Fronta na banán, vydanému rovněž vlastním nákladem pod kryptopseudonymem Stolní společenství Nalomení hoši, předcházeli tři almanachy: Pražské sanitárium, Budete viset! a Hovory s batohem
Čím to, že poslední dobou se začínají objevovat básnické sbírky poněkud ilegálního charakteru, vydané vlastním nákladem, knihy utajené, stojící marně se vztyčeným palcem u zaprášené dálnice literární dálnice. A přitom jejich obsah v sobě mnohdy tají přesně ten správný explozivní potenciál, který je s to rozmetat na tisíc kusů zdejší ustálené představy o poezii. Čtenáři, které název Ultra-bloody hardcore Jesus přiměje začít nedočkavě sbírkou listovat, se mají nač těšit, neboť mnohé básně ze sbírky jsou skutečně "non plus ultra". Nečekejte žádnou unylou homeopatickou lyriku: je to poezie dravá, krutá, naivní, levicová, vulgární, lyrika, která nedbá o svůj zevnějšek, nekompromisní, nesmlouvavá. Čím dál více básníků se poslední dobou "pouští do zápasu s rýmem, málokterý však svůj boj vyhrává. Ale proč na to nekašlat, rytmus nerytmus, ať žije freepunk! Je důležitější obsah nebo forma? Uhlazenost nebo nespoutanost? Z tyráže se toho čtenář příliš nedoví, její znění však mnohé napoví:
"frontanabanan incorporated anticopiright rules
vybral banán
ilustrovala johana z Husova
sázel, čmáral, rovnal a draze za to zaplatil hynek
na podzim 2009
v praze a olomouci
V obsahu sborníku je uvedena jedna autorka a sedm autorů (Sněhurka a sedm trpaslíků): Básník Ticho, Budulínek, Honza Dědič, Johana z Hessova, Kocour v Botách, Vít Olomouc nemá metro Soukup, Vojta Fried, Petr Machan.
Sborník se sn námi loučí Zbyněk Příště."
Úvodem psaným v du-formě opatřil sbírku Střevlík, čímž se nennechte nijak odradit, neboť naivita je zde toho nejdelikátnějšího rousseovského ražení a v žádněm případě se nepřeklání v infantilitu. Každého z autorů uvádí kratičký literárně laděný medailonek. Celým sborníkem prolínají citace (členů stolní společnosti?), jimiž je ještě více stmelena tvůrčí a myšlenková spřízněnost autorů. Ale abych tu neprodával zajíce v pytli, neboť tento textík je míněn jako upoutávka a doporučení k četbě, uvádím ukázku (bohužel ne všech ve sborníku uvedených autorů - kvůli nedostatku místa):
Třicítka na krku nevim nic neumim nic sic!/ Na kýč lze i umřít/ jako pan Kukal/neunesl pseudoantickou fontánu pod okny/ snad horší sádrových trpaslíků a koloušků zurčící jako když opilec chčije/ Pan Kukal umřel/ zemřel jen krátce poté/ co jeho vnučka s chotěm/ fontánku slavnostně nainstalovali/ Pan Kukal ještě v nemocnici ležel/ a jeho syn blaženě fontánku obskakoval s digitálem/ Včera vynesli i starý nepotřebný nábytek"