Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePříliš mnoho otázek
05. 08. 2010
1
19
951
Autor
Na jménu nesejde
Kolik máš v srdci nožů
a kolik milenců
co ztráceli se
ve Tvém
Bermudském trojúhelníku
?
A kolik jizev
od střepů
z rozbité
lásky
?
Kolik máš v očích tůní
co topili
se v nich
odvážní
?
Kolik máš tepla
v konečcích prstů
a kolik jsi dala doteků
?
Kolikrát jsi zabila
ten cit
po kterém lidé touží
?
Nechci to vědět
19 názorů
Mimochodem, abych jen nekritizoval, ten verš o túních s utopenými odvážnými svým obsahem je perfektní a tento námět sám o sobě by stál za zpracování.
Na jménu nesejde
07. 08. 2010
Bojím se, že toto obvyklé téma je zpracováno jen hodně po povrchu, v podstatě neříká nic a ve zvolených prostředcích, obrazech je použito výrazů, které by se daly pro svou četnost využívání bez nového střihu označit za klišovité.
Jinak, nevadí, že téma je obvyklé, protože některá témata, i toto, jsou věčná, ale jde vždy o to říct něco malinko nového, nebo být niternější, mimochodem je zde také příliš exprese, což v důsledku působí jakousi jednostrannou ukřičeností.
Rajmund: Suché drny budou brzy protknuty vláhou. Dobrou chuť, dobrodruhu!
Nojo, psát krypticky a enigmaticky taky není úplně košer, ale existuje přece i jiná cesta, jak nepsát zcela předvídatelně... třeba používat originální kombinace slov a podobně (panebože to zní blbě).
:) Ale já psala: Ztáceli se ve tvém Bermůdském trojúhelníku dohromady a pokud měl být důraz na BT tak by úplně stačilo i ztráceli se...ve tvém bermůdském...bla bla... Je to jen můj názor, nenutím ti ho, ale asi nikdy nebudu souhlasit s jak ty říkáš "rozbitými" díly. Přijde mi to prostě spíš zbytečně sekané a spíš mi trvá, než pochopím význam...:)
Na jménu nesejde
06. 08. 2010
"co ztráceli se
ve Tvém
Bermudském trojúhelníku"
Tohle mi třeba přišlo strašně prvoplánovité. Není tam žádné tajemství, působí to ploše:-(.
Nejsem příznivec takovýchto básní. Nemám ráda, když se věty moc kouskují do řádků. Někdy je zapotřebí oddělit nějaká slova, protože pak znějí "hlasitěji". Jsou důraznější, ale dávat důraz na každé druhé slovo, i na ta nepodstatná, mi přijde naprosto zbytečné.
Možná by to znělo mnohem lépe, kdyby to bylo více pohromadě.
Kolik máš v srdci nožů
a kolik milenců,
co ztráceli se ve Tvém Bermudském trojúhelníku
?
A kolik jizev od střepů
z rozbité lásky
?
Podle mě to takto zní mnohem poetičtěji. Ono to, jak text postavíš taky udělá hodně;)