Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Filipika k básníkům

15. 11. 2001
1
0
3396
Autor
Had

Filipika = "plamenná řeč" (parafráze na "Filipiku k Mizomuzům")

Je mi trochu smutno...

V poslední době čtu na Písmákovi hodně básně začínajících autorů. Většinou jde o průměr, ale někdy narazím na dílko, které by si podle mne zasloužilo více pozornosti (a tím pádem i jeho autor). Je mi ale smutno z toho, že pokud by takovou věc napsal nějaký "významný" písmák, sklidila by hromadu tipů...

Někdy se mi stává, že vidím u průměrných děl "písmáků mazáků” hromadu tipů a ptám se sám sebe, jestli to vlastně není degradace jejich opravdu kvalitních děl. Čtu “služebně starší” písmáky moc rád a mnoho jich mám zařazených mezi oblíbené, aby mi některé jejich počiny neutekly. Ale možná právě proto jsem si začal všímat lehké degenerace soudnosti v jejich hodnocení. Možná, že mne za tyhle řádky ukřižujete, ale mě je z toho opravdu smutno. Asi s tímhle trendem nic udělat nejde. Někdo je prostě známější a tak ho lidi víc čtou. Myslím si ale, že takový autor by měl být spíše podroben hlubší uvážené kritice (pokud o ni stojí), než automaticky kladnému hodnocení (to mi pak přijde trochu pokrytecké). Mnozí možná poukážete na to, že nemám právo hodnotit co je kvalitní, průměrné nebo špatné a máte jistě pravdu. Snažím se však vždycky hodnotit srdcem – tak jak na mne to které dílko působí. Nebudu a nechci být konkrétní. Je to možná zbabělé, ale už jsem holt takovej – nerad se hádám. Asi bych na tohle téma mohl napsat i víc, ale nejsem přítelem sáhodlouhých statí a proslovů. Co jsem měl na srdci jsem napsal a teď mne prosím kamenujte :o).

 

     Váš

               Had


uranium
20. 01. 2002
Dát tip
JAsně když někdo jako Print a spol, vyblije sračku, tak všichni se můžou posrat. Pak někdo napíše něco fakt pěknýho, ale ostatní říkají neo není to nic moc moc mě to neoslovilo atd.

Prokletí
01. 01. 2002
Dát tip
rád bych zde zcela bez relkamy upozornil na existenci Klubu začínajících autorů... m.

Robynson
01. 01. 2002
Dát tip
To je dobrý nápad. Ovšem proč bez reklamy? Když už se nějaký autor rozhodne začít, zasluhuje to girlandy a šampaňské, tím spíše reklamní spoty a mažoretky. Mám rád Kluby. Je to lepší než církev :-))

Robynson
30. 12. 2001
Dát tip
Nebuď smutný, čas vše zahojí :-))

Robynson
30. 12. 2001
Dát tip
Lidé stojí o kritiku, ale jen do té míry, dokud sami sobě nevěří intenzitu prožívaného. Jakmile svoji jistotu získají, opustí tupá pera svých kritiků a vzlétnou ke hvězdám. :-))

JosefTupý
30. 12. 2001
Dát tip
JT: drž hubu!:o)

Robynson
30. 12. 2001
Dát tip
Což je jak předpokládám prvé nesmělé mávnutí křídel.Jen dál a houšť, směrem kde mihotají se hvězdy, čekající na naše objevení :-))

Vio
19. 11. 2001
Dát tip
Cavič ;-))) jo

Prokletí
17. 11. 2001
Dát tip
řeknu to krátce, měl jsem stejný pocit první 2 roky na Písmovi, ale stály mi za to m.

Prokletí
17. 11. 2001
Dát tip
řeknu to krátce, měl jsem stejný pocit první 2 roky na Písmovi, ale stály mi za to m.

Bix
17. 11. 2001
Dát tip
Taky hodně mažu, jsem už mazák ? :o) To víš, napřed musíš psát dobře a dostat se do podvědomí čtenářu a pak si už jenom užívat na výsluní slávy a obdivu :o) No ale stejně se moc neorientuj podle tipu. Nejsou zárukou kvality ! Tynic ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, né Bix :o)

JosefTupý
17. 11. 2001
Dát tip
jako obvykle, i když z marodních důvodů, nečetl jsem ostatní kritiky, ale hlasuju pro auditko: mě taky opravdu sere, když mi lidi pod kritiku naplácaj samý vykřičníky a hvězdičky. někdy to působí opravdu trapně...

JosefTupý
17. 11. 2001
Dát tip
až si říkám, jestli to má celé smysl. (naštěstí vlastně ano: ten podstatný: přehlídnout tohle a syslit si tu dílka bez ohledu na čtenost nebo ne, já už na ni kašlu:)

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
Máš hodně pravdy. Taky jsem nad tím přemýšlel... čtenost nových děl je opravdu moc nízká. Chápu, že je to způsobeno tím, že (podle mě) poměrně vysoké procento nováčků nemá čím oslovit, ale opravdu pak někdy nezaslouženě zapadne pěkná věc. Pár lidí (Cavalera, kafka, hermit, já a další - určitě jsem někoho zapomněl) to řeší avízy ostatním. Tenhle zvyk by se měl rozšířit - pokud někdo objeví něco pěkného, ať si to nenechá pro sebe. A námět: nešlo by udělat kromě té skvělé volby poslání avíza kterémukoliv autorovi ještě nějak i možnost poslat avízo redakci jako celku? Buď pro všechny (nebylo by jich pak moc??) nebo pro členy redakce.

Vio
15. 11. 2001
Dát tip
Wopi, dobrý nápad. Jinak... jsem tady už, řekl bych, dost dlouho a vždycky byla čtenost nováčků daleko nižší, než u zavedených autorů. Musí si prostě své místo vybojovat kvalitou. Ovšem taky je pravda, že tady nebylo tolik autorů a už vůbec ne tolik děl denně. Kdo ví, co s tím? Já nestíhám číst ani své oblíbené autory a už kvůli tomu mám výčitky svědomí.

Bacil
15. 11. 2001
Dát tip
No právě! Já v poslední době zpravidla vůbec neotvírám "Díla" - tak tak stíhám číst věci, které mi předhodí SYSTEM (mám totiž v Oblíbených autorech asi třicet jmen). Takže nováčky nestíhám. Ale rád se nechám na zajímavého nováčka upozornit; chápu ovšem, že málokdo má čas v takovém případě posílat Bacilovi avíza.

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
Had, Wopi, Vio: ... ano, jednak rozesílej avíza. Je sice pravda, že když rozesílám avíza, tak půlhodiny přemýšlím, jestli je wopi s malým W nebo velkým, člobrdík se píše s "č" nebo "c", na Monthy se vždycky musím dojít kouknout atd:-))) .. ale myslím, že časem si pár jmen i zapamatuju a Ty jistě taky:-))) Co se týká avíza redakce. Přesně tohle mě před pár týdny napadlo, když byla zvolená nová redakce a všechno usnulo mimo jiné i něčí poznámka o tom, že autor by měl mít právo vyžádat si posudek někoho z redaktorů. J8 bych byl proti aby to bylo avízo na všechny redaktory, ale myslím, že by bylo dobré mít u dílka tlačítko s textovým polem, kde by autor mohl napsat dva až tři redaktory, kterým žádost o kritiku. Víc ne, protže pak se z těhle avíz redaktorři zblázněj. Může si vybrat koho chce, když si myslí že nějakej Cavalera je "hloupej" ať mu avízo neposílá a pošle ho třeba právě Wopimu. Když bude chtít rozdílné pohledy může třeba poslat avízo člobrdíkovi a druhé třeba Sonatině. Když bude chtít jen získat dva tipy, pošle si avízo dvěma redaktorům, u nichž ví či tuší podobnou literární notu. To že redaktor dostane takové avízo by ovšem nemělo znamenat, že se tam musí rozepisovat na stránku, vytahovat slovníky apod., dokonce si trofnu říct, že tam nemusí psát nic. Jde přeci o možnost, nikoli o zákon pod nejvyšším trestem. Pokud by chtěl autor rozeslat další avíza na redaktory, budemu napsáno, že už svou volbu využil a šlus .... teď mě napadá, že z normálního avíza si jich může obeslat kolik chce, ale žádný mu tam nemusí nic psát, zatímco ze zvláštního "avizovníku" pro redaktory může obeslat jen 2 - 3 a Ti mu musejí něco napsat .. Pokud se poznámky vybraného redaktora nebudou někomu pozdávat, vybere si příště jiného .... Mějte se, Cava:-)

Vio
15. 11. 2001
Dát tip
Cava, jo... Mohl by tam být list box se jmény členů redakce, jako je to třeba u posílání avíz, že? ;-) Proberu to s Oldou.

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
Tak... to je ono, já to tušil, že to doladíte :)))

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
ViO: .. možná by bylo ideální rozbalovací menu s možností vícero zaškrtnutí ... ale teď nevím, jestli tam lze nastavit max. počet vybraných položek ...

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
jo, ale list ox je ideální:-)))))

Vio
15. 11. 2001
Dát tip
Cava, OK, ale v avízech taky můžeš vybrat více lidí. Pull down může být. Počet bych snad neomezoval.

Popelucha
15. 11. 2001
Dát tip
Jo, Hade, máš pravdu, na druhou stranu, každý nějak začal, řekla bych. Moje věci si taky někdo přečetl až půl roku po jejich vydání, možná by bylo fajn upozornit všechny (hlavně nováčky), že nejznámější nemusí nutně znamenat nejlepší a tip u většiny lidí neznačí nutně kvalitu, ale jakési doporučení. Je tady pár lidí, co jsou tu celkem krátce a přitom už mají nějakou čtenářskou obec. Zkrátka není třeba hned chmuřit. Jak říkáme u nás doma Gedult bringt Rosen...

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
Nevím ... jáý bych počet skutečně omezil ... představ si, že dvaceti redaktorům přijde denně 30 "redaktorských avíz" ... a všude by měli napsat něco, co se kritice podobá, čili nikoli jen hvězdičku, aspoň slovo:-)) .. tak nám z toho všem šibne ... Pokud by to mělo být dokonalé muselo by fungovat i to, že např. redaktor k¨terý by byl z tohodle titulu už hodně obveslán během dne, tak při dalším požadavku po jeho kritice by se objevilo, že "redaktor XY" má dneska už plno, obrať se na jinýho redaktora .... to v případě, že by se obesílalo 5 stále stejných redaktorů ... čili dejmu tomu max. počet avíz na redaktora z tohodle speciálního "avizovníku" třeba 15 a pak už musí zase jiný. Problém je v tom, že zhruba tak jedna pětina redaktorů tu je skoro denně delší čas a zbytek je tu sporadicky, nebo se alespoň nikterak zvlášť neprojevuje (všichni víme) .. čili obesílat je avízama je do jisté míry zbytečné ... jenže na druhou stranu, když Ti přijde za den 60 avíz jako na redaktora, 10m avíz, že si na tebe někdo vzpomene a 10 avíz z oblíbených, k tomu 20 avíz z předchozích diskuzí tak můžeš rovnou vypnout kompl ... Proto jsem pro omezení ... jde přeci o formu možnosti, nikoli nutnosti, pravidla, něčeho xco se dá vymáhat .... to by sme byli u debat které tu pod vedením invči byli o placeném redaktorovi .. jo až tu bude maník s dvackou na měsíc a osm hodin bude mít na práci číst naše výlevy, prosím:-))) (beru i devatenáct:-)))))))))))) JInak ještě proč omezení .... redaktoři byli podle něčeho vybráni ... takže by jakž takž mohli být z 80_ti % schopní rozeznat totální propadák od nádhery:-) ... (juá vím, potvrzuju pravidlo:-))) .. takže pokud je někdo nespokojen s kritikami pod dílkem a cítí, že je nedoceněn, obrátí se na 2 - 3 redaktory, u kterých má pocit, že dokážou objektivně posoudit co napsal ... vybírat jich víc je zbytečné ... už takhle má možnost vybrat si mezi póly viz. např já + člobrdík proti třeba Bříza, Albi atd ... Mimo to obá víme, že obvykle se najde dost těch, co by vehementně obesílali všechny redaktory a přitom věděli, že jejich dílko skutečně není žádným skvostem, či to dělali z provokace ... proto omezení ... atd atd:-)) ... mám nějakou psavou dneska:-))))) Měj se Cava:-)

clovrdik
15. 11. 2001
Dát tip
ještě si to všechno pořádně přečtu, ale myslím, že tohle auditko je dobře a smysluplně založený a že by z toho mohlo vykrystalizovat něco, co Písmákovi, rozuměj autorům na Písmákovi pomůže; návrhy Cavy se mi zdají být rozumné :-)

Vio
15. 11. 2001
Dát tip
Cava, mě je to jedno. Ať mi těch avízek přijde klidně 100. Já stejně projdu jen ty, na které budu mít čas a zbytek si smažu. Pro mně v tom není problém. Není moje povinnost na všechny odpovídat kritikou. Je to o mých možnostech. Ale pomohlo by, kdyby se u takového avízka zobrazilo, že je to "pro redaktora", abych si to nepletl s těmi, co mi posílá "system" ;-)

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
Vio - přesně!

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
No já nevím ... mě zas až tak není jedno, jestli mi tam přibyde 100 avíz pro redaktora ... minimálně už jen proto je zaškrtávat při jejich mazání, když si jiná avíza budu chtít nechat ... to se z toho nejen zblázním, ale především se v tom už ani nevyznám ... (leda by byla avíza rozdělena do kategorií a pod zvláštními odkazy "avíza" .. "avíza od systému" ... "redaktorská avíza" ... abych prostě moh pak kliknot a smazat bšechyn redaktorská, když je nestíhám, ale nechal si třeba od systému a nemusel jak wůl zaškrtávat ... Mimo jiné .. sice jsem to Oldovi nepsal, ale u mazání avíz by bylo vhodné mít i možnost smazat všechny MIMO zaškrtlé ... rozhodně bych tuhle funkci využil víc ..... Je pak zbytečný obesílat redaktory avízi, když je zahltím a oni to smažou ... proto omezení, aby nedocházelo k totálnímu zahlcení jednotlivých redaktorů ... a aby když se překročí nějaká mez a je jasné, že se snižuje pravděpodobnost toho, že se tomu všemu redaktor bude věnovat, měl autor možnost obeslat toho redaktora, který ještě není zahlcen (tedy nemá toho dne ještě např, 20 redaktorských avíz) a tedy dočkat se spíše redaktorského zkritizování .... K tomu další věci .. alespoň trochu aktivnějších redaktorů je tu když to hooodně přeženu asi polovina ... nevím proč neaktivní nenahradit aktivními, námětů na nové redaktory přišlo dost .... Mějte se, cava:-)

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
Cava: aspoň to těm neaktivním připomene, že kdo se dal na vojnu, musí bojovat a když budou mít 30 avíz denně, tak je to třeba k něčemu pohne :)))))))) jinak - moc bych to nezesložiťoval... zkusil bych to

Vio
15. 11. 2001
Dát tip
Proboha... už je to tu zas. Proč chceš zase vyhazovat nějaké redaktory? Už jsme se dohodli, že se vyhazovat nebudou. Bylo by škoda přijít o jejich názor. Počet redaktorů omezen není. Klidně podpořím příjem nových. A jak chceš hodnotit, jestli je aktivní nebo ne? To, že dám do výběru jednu věc týdně ještě neznamená, že nejsem aktivní. Třeba mám jiná kritéria a měřítka než Ty. Souhlasím s rozdělením avíz na skupiny a s vylepšením jejich mazání. To není špatný nápad.

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
Já nikoho vyhazovat nechci. A nemluvil jsem o Tobě.

Vio
15. 11. 2001
Dát tip
Wopi, sorry, to bylo na Caviče ;-) Příště budu adresný ;-)))

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
Týdně??? ... několik jmen tu něco napíše tak dvakrát do roka ... Jinak viz. Wopi ... třeba to bude pozitivní v tom, že Ti neaktivní, buď začnou býti aktivnějšími, nebo se pod návalem avíz vzdají redaktorství:-)))))) Jo jinak, taky jsem Tě Vio neměl na mysli, ikdyž toho do výběru moc nedáš, zanecháváš stopy:-))))) ... Ale aby jsme zas nezabředli .. myslím, že to můžem ukončit tím, že uděláme (ehm Olda:-)))) avizovník na redaktory, bez jakýchkoli omezení a do budoucna se zařídíme podle toho, jak se to osvědčí z obou stran .... Tak a už tu nebudu jkrafat .. tohle je myslím to na čem se prozatím všichni shodnem, tak proč to neudělat ... Mějte se, cava:-)) .. Nebojte, zejtra už mi to krafat nebude a není to nakažlivý (chi chi někdy:-))))

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
jasně :-)

Vio
15. 11. 2001
Dát tip
OK ;-)

Kokyn
15. 11. 2001
Dát tip
TIP sice vždy udělá člověku radost, ale v tom osobně necítím odměnu. Osobně preferuji pár slov do kritiky. Dívám se prostřednictvím Písmáka do duše různých lidí. Někteří z nich jsou dosud naivní holátka, jiní naopak vyzrálé osobnosti. Též nechci býti konkrétní. Mapuji zde terén lidského nitra a je pro mě největší odměnou, když zde po hodině potápění ve vlnách poesie, najdu někoho kdo mě osloví svou povahou.

Had
15. 11. 2001
Dát tip
:o))) no jak tak koukám rozběhla se tu slušná debata. Předpokládám že všechny zde vznesené návrhy jsou přínosné a vznikne z nich určitě něco dobrého pro veškeré písmáctvo. Nicméně mám poci (a to si dovolím rejpnout do ostřílených autorů, kteří zde referují o svých nápadech), že prvotní úmysl mého povídání byl lehce v něčem jiném. Tímto děkuji zejména Popeluše a Kokynovi za názory (přibližně to jsem totiž měl na mysli). :o))) Ď. ... jinak samozřejmě rozběhlou debatu také vítám a podporuji každý dobrý nápad, který pomůže nováčkům ... Váš Hadík

Když ono je to těžší, než by se možná zdálo. Ad jedna, ne každého osloví dané dílo stejně - to, co se líbí jednomu redaktorovi, nemusí se nutně líbit druhému; kromě toho neexistuje žádná "dělba práce", jako že by např. měla redakce určené abecední pořadí (Vio - A až D, Wopi D - H etc.) ... O tom, že na přečtení všeho není čas, ani nemluvě. Mám času relativně dost a snažím se všechna díla dne aspoň otevřít, ale takových 75% zase zavírám bez vyjádření... k poezii se vyjadřuji minimálně, protože špatnou (tj. tu, která se mě jako jedinci nelíbí) sice rozebrat lze, ale proč to, a dobrá kritiku nepotřebuje... navíc jak chcete rozebírat vlastní dojem z díla... je-li něco dobré, nebudu se pitvat ve slovíčkách; hodnotím celek. Jinak máš, Hade, velkou pravdu pokud jde o tipy "mazákům za nic". Bohužel s tím nic nenaděláš. To už je taková lidská přirozenost. Mne to omezuje spíše opačně - kolikrát nedám tip dílu, které se mi líbí jen proto, že už jich má pětatřicet, zatímco jiné srovnatelné od neznámého autora jen dva. Na mazání medu kolem pusy nějak nejsem.:) S těmi avízy; pokusím se avízovat redaktory, u nichž tuším aspoň lehce spřízněný názor. :)

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
Monty: o to vcelku nějak šlo :) Nikdo Tě nenutí číst vše a vyjadřivat se ke všemu, ale jestli Ti přijde pět avíz na nějakého nováčka, asi nahlédneš, ne? Had: záleží na tom, jestli byl prvotní úmysl jiný, jestli se podaří vylepšit chod písmáka? Kokyn: vždyť já vim, že jsem naivní holátko :))

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
a ten sloh... jestli jestli... fujtajxl :-/

Had
15. 11. 2001
Dát tip
Monty : děkuju, přesně tohle jsem měl na mysli :o) a máš jistě pravdu Wopi : probuh ne ! Já tyhle dvě věci přece nestavím proti sobě ! Jistěže v tomto případě na tom nezáleží. Vždyť jsem řekl, že jsem téhle debatě rád .... jen jsem cítil potřebu to rejpnutí vyslovit...:o) _ mě nebij :o)

Wopi: Samozřejmě, že nahlédnu. Avíza nikdy nenechávám bez povšimnutí.

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
Had: no dobře, že jsi to Ty, tak Tě neroztrhnu jako hada! :o)))) Monty: tak se Ti přiznám, že já někdy jo... zvláště na některá auditoria :-/

Wopi: No jo, na auditoria... to je něčo jinýho, že jo.:)

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
Monty: ... děkuji za nezaslané avízo.-)))) ... ale ... .... pokud se týká té dělby .... já nměl na mysly názorové odlišnosti a tedy, že autor má možnost vybrat si mezi různými pohledy, či spíše různým vkusem mezi redaktory .. znamená to, že napíšu básničku o lásce a dám jí k nahlédnutí třeba Rivce, člobrdíkovi a Wopimu .... jistě uznáš, že minimálně mezi člobrdíkem a zbytkem bude odlišný pohed a jejich názory se sejdou snad jedině v případě, že ta báseň má něco do sebe .... Jistě teď namítneš, jak takovej nováček zjistí, jaký vkus panuje mezi jednotlivými redaktory .... zjistí to jednoduše ... tím, že bude číst jiná dílka a reakce redaktorů, tím, že si prostě nějakého vybere a uvidí, jaké jsou mezi nimi rozdíly .... Namítneš znovu .. jak dlouho mu to potrvá? ... No jestli sem vleze 1x za měsíc, nejspíš dlouho ... pokud sem leze několikrát týdně, má za pár jasno ... Namítneš opět a k čemu to zjištění? ... No pokud se mi jedná o různé pohledy a zjištění jak se má básnička skutečně líbí a jaké jsou na ní názory, pak si časem budu vybírat "protichůdné" redaktory ... pokud mi půjde o tip o poplácnutí po zádech, vyberu si takové redaktory, které mají k mé poezii, k žánru atd. náklonnost ... ostatně, podle teorie, která se tu veřejně hlásá a kterou já zdaleka nezastávám, by takové jednání bylo naprosto vyjímečné, protože Písmáci zde prý hledají užitečné rady a názory, které vědomě využívají ke svému zdokonalování:-))) Jedním z řešení je aby se mnohem více rozběhlo rozesílání avíz mezi jedmotlivými redaktory. čili narazíš na něco zajímavého, ať už je to nováček nebo mazák a rozešleš avíza ... to tu moc nefunguje a možná zde by bylo vhodné mít tlačítko, které mají jen redaktoři, aby jejím kliknutím rozeslal avíza na ostatní redaktory (teoreticky by si mohl obsah osob jimž chce člověk rozeslat avíza sám editovat ve vlastním nastavení .. protože když já třeba rozesílám avíza, tak mimo pracnost všechno vypisovat, je nejhorší si vůbec na někoho vzpomenout a tak mě napadaj většinou jen lidi, na který zropvna koukám v přehledu těch co tu jsou) .... co se týká těch mazáků .. ani to není taková pravda .... několikrát jsem v poslední době rozesílal avíza na dílka Prokletího, protože na konci dne měla návštěv okolo 20-ti a 5 tipů .... přitom po rozeslání avízz se tipy ztrojnásobily a přibylo několik výběrů a jistě mi dáš za pravdu,k že Prokletí je jednak mazák, jednak jeden z těch naprosto nejlepších atd ad ... Další kolem nováčků už po milionkráté ... občas mi připadá že nováček je chudi¨nka, kterej sem přišel a my jsme si ho hned všichni nezačali dávat do oblíbených .... já nevím jak Vy, ale já byl taky nováček a měl jsem šílenou radost ze tří tipů ... a stejně jako řada jiných mám z té nováčkovské doby dílka, která považuji nedoceněná, právě proto, že jsem byl nováček a dnes by měla mnohem lepší hodnocení .. no a? ... za pár týdnů jsem už nováček nebyl a dneska jsem dokonce v redakci .. chi chi .. jak americký sen o nekonečných možnostech:_)))))))))))))) ... Problém je velmi často v něčem jiném ... řada lidí vkládá dílka třeba za deset minut půlnoc .... a to dokonce opakovaně ... přece není problém chvíli to vydržet a dát dílko o chvíli, o den později a když nemám každý den přístup na net, tak ho načasovat o den dopředu .... ale velmi často se mi zdá, že to dotyční ve svém nadšení nevydrží ... Prostě kdo něco umí, tak se časem prosadí .... A uiž vůbec netuším o čem jsem začal psát a proč jsem se dostal na nováčky:-))) Tak se mějte a krásný večer:_))) Cava .. chi chi Váš:-))))))

Stepca
15. 11. 2001
Dát tip
Nó....asi to nebude přímo k problému, ale u mě je to asi takhle..Je to pro mě hlavně problém časový. Rád bych nakoukl k většině děl a rád bych se také i vyjádřil (pokud o to autor nebo dílko stojí). Počítač však nemám a tak je to pro mě spíš svátek, když se teda sejde chuť číst básně současně s příležitostí zasednout k počítači. K tomu vyjádření ještě... Myslím si, že to je tak trochu smysl Písmáka - poznat lidi a pomoci trochu začínajícím ať se dlouho nemáchají v klišé atd. (Tim si dovoluji nesouhlasit s jedním z výše přispívajícich a vlastně už vůbec nechápu, proč vypozorovávat , co se líbí a nelíbí oldpísmákům?! Básnička a hit - tohle spojení mi tak trochu nejde dohromady, ale nejspíš to autor myslel trochu jinak...) Hezký den.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru