Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepokora
Výběr: hermit, Print, Naso, Bix
04. 12. 2001
19
0
3582
Autor
Pepo
I.
jednou z tých poľných ciest
končiacich v stodole
pôjdem ďalej
pôjdem po skutočne veľké ruky
ruky do zeme
drevo čo praská
pretože je
II.
no až to chýbajúce
pod ťarchou ktorého privyknem palici
to otočí moje oči
tam
kde má
Miroslawek
17. 12. 2002
Pepo, gratulujem, ďaľšia z tvojich skutočne naj....
Ten záver je úžasný, a vôbec, celá báseň ma oslovila.
T.*
Človek často zapochybuje... No pre tento pocit sa oplatí žiť. Ďakujem... kamaráti.
Už prvá strofa (knčiaca v stodole) nás pozýva ďalej, do prostého, prírodného ale tak krásneho vesmíru pepovskej poézie...
Návrat, ktorý ti priradil ďalší tipovýber! Bez pardónu!!!
A urejme aj Klubu slovenských Písmakov sa obohatí...
Stodola pre mna predstavuje nieco teple...Tvoje putnicke basne sa mi velmi pacia...
Opat Tvoje pomalsie, kracave tempo...
V druhej slohe je to naozaj velmi silne, napriek tak jednoduchym vyjadreniam, vonkoncom nie na skodu veci, najma na miestach skutocne VELKE ruky, nadherny privlastok, Pepulo...
A drevo, ktore tak prirodzene vrzdi tym, ze je drevom...***
K tejto basni asi ( opat, ja vecne rypajuca ) nenajdem formalne nedostatky, idem preto radsej do obsahu....co je teda ovela zlozitejsie, ale pri tejto basni nadherne...
Prve verse mi pripominaju jeden text od Oldricha Janotu...hledas cestu za konecnou stanici...v tej piesni to bolo myslene ako vycitka, tu v Tvojej basni to vidim pozitivne, takmer ako pozvanie...
A ano, pokora je naozaj vystizne pomenovanie pre Tvoju basen, ako aj pre celkovy styl, ktorym pises...velka ucta k slovu...laskavost, ticho a dlhotrvacnost...
Pojdem dalej, ako si myslime, ze sa da,
pojdem tam, kde najdem to velke, plne,
tak samo sebou prirodzene.
Ale nepojde to len tak,
v sebe cosi na to nosim,
nie je to lahke,
ale povedie moje oci
spravnym smerom...
To je moj zaciatocny vyklad Tvojich versov..
Spociatku ma ta tarcha trochu prekvapila a zarazila...slovo nadrobene a tarcha maju negativnejsiu konotaciu, ale mnoho nemusi byt vzdy na skodu...
Prave pri tej tarche najlepsie vyjadris svoju pokoru...
Pepo, obcas by som radsej bez reci...len vnimat...citit...divat sa...ovoniavat...
Litochowitz
04. 12. 2001
na takýto úžas katastrofálna čítanosť...aha, asi pretože ešte nie je štvrtého decembra...
:)
nechcem ničiť atmosféru, končím so žvástami...
denis