Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePamflet o Církvi našich předků jež byla zástupcem Boha na zemi
29. 11. 2001
3
0
2007
Autor
Dalmatika
Líbej prach, jsou to tví předkové,
vzívej nebesa, sídlí zam bohové,
jen dále od Židů, jsou Ježíše vrahové.
Jen v Bohu najdeš svou útěchu,
kup si včas odpustky, zbavíš se tak hříchu.
Peníza a dábel jsou z jednoho pelechu!
Upalte čarodějnici, krásně bude hořet její šat,
pojďte se věřící pohledem pokochat.
Dala vám všem, ač nechtěla dát,
neměla faráři chodit žalovat.
V neděli mše ráno a motlidba večerní,
v noci se ztrácí pak, sousedům obilí.
Panáček požehnal nám nad mešním vínem
vždyť není tu rozdílů, ke Kristu tíhnem.
DOKTRÍNA VÍRY BIČEM JEN SÍLÍ !
Hmm....to je zvláštní, jak se lidi pořád k tomu auditoriu vracej :-)))... Dyť to je přes rok starý !!!!
No, asi na tom bude něco zvláštního, něco provokujícího...
Tý jo, teď jsem si přečetl jeden tvůj diskuzní příspěvek o tom, že pojem Bůh bude vymícen ze slovníků:-))))....
Pokud se hodláš v této iniciativě nějak zapojit, můžu ti pro inspiraci dodat několik význačných historických postav a vládních režimů, které se o to již pokusili...nicméně bezvýsledně...
Měj se hezky.
___<><___GOD'S_fish_:-)
Marigold, kdo oči má a nevidí.........přečti si auditorium Miluji tě a mám pro tebe celý život(Bůh) Tady je to pravda vytržené z kontextu, ale clovrdik me požádal, abych to vydala jako samostatné dilo. Když si přečteš to auditko, tak to možná pochopíš
Hmmm....
A co s tím...?
Víš, když něco napíšeš, tak by to mělo mít nějaký význam něco by to mělo vyjadřovat... Tohle, upřímně neříká nic.
žij blaze.
M.
no jo, láska k bližnímu se dá prosazovat různým způsobem ... jen se obávám, že i dneska existují tzv. věřící, kterým je líto, že pokrok znemožnil církvi dál páchat tyhle zvěrstva.
Dávám TIP a zařazuju do klubu.
Není to špatné, církev ve "své" epoše napáchala ledacos; zpracování tohoto tématu by si zasloužilo prostor minimálně v celé knize, obávám se, že dílo menšího rozsahu nemůže vystihnout všechny aspekty tohoto fenoménu. Každopádně jen tak dál!
Snad jediná připomínka týkající se obsahu - druhý verš první strofy - křesťanství je absolutně monoteistické náboženství, tzn. vyznává toliko jediného Boha, byť trojjediného (Otec i Syn i Duch svatý); v textu však: "sídlí tam bohové".
Do oblasti pravopisných přečinů náleží "vzívej" (správně vzývej), nepatřičná čárka mezi pak a sousedé (4.strofa, 2.verš); ostatní (dábel, peníza) považuji za překlepy.