Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePOZVÁNKA NA ISLANDSKÝ DEN
Autor
vesuvanka
10. ISLANDSKÝ DEN
Setkání všech milovníků severu a Islandu zvláště
Občanské sdružení Klub islandských fanatiků a Městská knihovna v Praze, ve spolupráci se Severským filmovým klubem, za podpory firmy Metrostav a.s., CK Periscope Skandinávie a Icelandair zvou všechny milovníky severu a Islandu zvláště na jubilejní desátý ročník Islandského dne, který se bude konat v sobotu 4. 6. 2011 od 9.00 do 21 hodin v Městské knihovně v Praze 1 na Mariánském náměstí. Pro návštěvníky je připraven téměř dvanácti hodinový maraton přednášek, besed, promítání fotografií, slideshow, filmů i živé hudby na jediné téma: Island, jeho přírodní krásy, kultura, historie i současnost.
10. Islandský den zahájí dokumentární film Súðbyrðingur – Saga báts (Příběh o lodi) islandské režisérky a producentky Ásdís Thoroddsen, známé v Čechách hraným filmem Ingaló.
Další střípky z programu:
Ptáci Islandu - Jiří Hrubý
Cestou necestou po Islandu – Marian Lechnýř
Zemětřesení a seizmické roje na Islandu – RNDr. Jiří Málek, Ph.D.
Island očima ptáků – Jiří Zítka
Slavnostní otevření tunelu Hédinsfjörđur – Ing. Pavel Čeliš
Island – žhavý i ledový – Topí Pigula
Vyhodnocení fotografické soutěže Magický Island - slideshow
Součástí Islandského dne bude výstava fotografií na téma Magický Island, která bude k vidění v prostorách Městské knihovny v Praze od 30. 5. do 4. 6. 2011. V samotný den konání akce budou mít návštěvníci možnost svým hlasováním vybrat trojici nejlepších fotografií, jejichž autoři dostanou odměny od sponzorů soutěže. Hlasovací lístky budou slosovatelné.