Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sežádost o místo v ČKD
Autor
Kitias
Dobrý den,
jmenuji se Jonáš Kočí a narodil jsem se v Aši.
Až sem je to normální, ale potom, potom se děli věci.
S úspěchem mě vlastním jsem vychodil osm tříd základní školy(jednu dvakrát). Během mého studia na měšťance se nestalo zhola nic. Tedy. V druhé třídě, hnedle u dělení, jsem paní učitelové, tedy choti pana učitele, přestříhl šňůru s prádlem. A už se to se mnou táhlo napříč celým studiem. Tu poznámka do třídní knihy, tam důtka třídního, jedna nebo dvě dvojky z mravů a jedno vyznamenání za záchranu spolužáka z hořícího stohu.
Po základní škole jsem nastoupil dráhu drážního učně. Škola při drahách národních sídlila v Klatovech. Cestoval jsem tam jednou měsíčně se starším bratrem, který se zde učil býti kočím, tedy řidičem autobusu. To s tím kočím byl samozřejmě vtip, taková přesmyčka, znáteto to: "Kočí se učí kočím". Na dráze to Vám byla legrace, s kamarády ze školy jsme začali tím, že jsme pokládali na koleje různé předměty a čekali co se s nimi stane. Později jsme zkoušeli k čemu jsou doopravdy výhybky. To byl šrumec. Jinak se samozřejmě moc nic nedělo a po škole jsem samosebou nastoupil k drahám.
Coby nováček jsem byl poslán na stanici Ostrava-západ. Zde jsem v současné době stále.Už devět let.
Prosím Vás touto cestou o přijetí k Vám do podniku a děkuji uctivě za vyjádření k mé žádosti.
Jonáš Kočí