Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepřekvapení s Monikou
Autor
Kitias
na silnici zahozené rukavice,
ještě od šmíru.
ve škarpě pohozené drobnosti jako bota, třináctka klíč, ponožka, tepláky, potítko.
ve větvích smrčku se pohupuje košile a kalhoty hned pod tím koukají z vysoké ostré trávy.
vůz označený vystražným trojúhelníkem, s otevřenou kapotou, z motoru ještě stoupá pára(jen opravdu lehce, proti světlu viditelná).
z lesa se ozývá.
přemýšlím, kdo tu nechal otevřené opravované vozidlo.
opřel jsem bycikl o zpocený asfalt, stojánek mám zlomený už dlouho.
překračuji ostružiní za rygolem a odháním letní mušky, strhávám pavučinku mezi mladými kmínky břízek ve výši obličeje.
vydávám se do lesa šmírovat.
hnedle jsem zakopl o bedlu, která čumí z trávy.
támhle za tím roštím vykukují nohy.
jen kostnatý nohy od kolen, u kotníku schrnutý modrý, špinavý montérky.
montér bude zpocenej, tedy to si myslím, podle toho, jak na něm ta mladičká sportovkyně s čelenkou hopsá, vlasy špinavě blond kudrdlinkatý, cvičme v rytme,
hlavu v záklonu, rukama si mne do špičky tvarovaný kozičky, šusťákovou mikinku rozepnutou, bradavky k nebi, oči zavřený, záda v luk prohnutý.
stále nevidím jeho.
přestává mě zajímat ona a pomalu se snažím v podřepu zjistit jeho výraz.
odhrnu větvičku tisu těsně u země a čumim z metru na Moniku z pětky ze čtvrtýho patra našeho činžáku!
že je blázen do motorů jsem věděl, ale že má ptáka...