Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBuď vůle Tvá
06. 11. 2011
7
8
1326
Autor
/Markéta/
buď vůle Tvá
modlím se ráda
jen potom někdy koukám
co Pán Bůh koná
dej nám víc síly
abysme to pochopili
abysme Ti víc věřili
abysme po Tobě víc toužili
nepokojné je naše srdce dokud nespočine v Tobě (Augustin)
8 názorů
Chápu, proč to lidi takhle dělají, promiň, jestli píšu moc nevhod.... vlastně to třeba nečti, ani nevím, proč jsem sem zabloudil.... ale stejně... když koukáš, co koná..... nekonečně dobrý & všemohoucí Bůh je přece protimluv.
Je utrpení nevinných dětí dobré? Odpovím-li, že božskou dobrotu nemohou lidé posoudit, znamená to, že pro Boha je utrpení nevinných dětí dobré, ačkoliv pro nás je jednoznačně špatné. Pak tedy ale nemohu o Bohu mluvit lidským jazykem a nemohu tím jazykem říkat, že je nekonečně dobrý. Musím říci, že je ve svém jazyce nekonečně božsky dobrý, ačkoliv je v našem jazyce a v našich významech lidsky nekonečně zlý. Ale co to je božský jazyk?
Myslím, že Dostojevskij se z toho tak trochu zpřevracel... ale k stáru zase přišel ke křížku.
Credo, quia absurdum - kdo chce věřit, věří nakonec čemukoliv. Ano, všechno zlé může být k něčemu dobré, utrpení nevinných může být třeba poučení pro další generaci, evoluce takhle dlouho dobře funguje, život je takhle založen - ale pak si opravme jazyk. A říkejme, že cokoliv, co se na první pohled zlého děje, může být k dobrému - a že kvůli naší emocionální labilitě je pro nás lepší věřit, že to vždy k dobrému být může. Ale odmyslet si od lecjakého utrpení přívlastek, že jde o utrpení zbytečné a že jde o zlo... to prosím chápu proč, ale mluvil bych maximálně o Bohu lhostejném.
Hm, asi jsem to neměl psát, co? Ale přece je i to, co jsem napsal, v božském smyslu dobré, jakkoliv to může být pro věřícího zlé, ale já jsem to nepsal se zlým úmyslem, jenom kvůli asociaci a z jakéhosi nutkání, že pro toho, kdo se ptá, je možná otázka tou pravou cestou... nikoliv snaha pověsit otázky na hřebík s tabulkou "pochybnosti, které musím překonat, abych žila dobře"....
Richard Hrob
13. 11. 2011
Včera byla Mamma mia.... cituji: "Bůh hodí kostkou a s tváří kamennou sleduje ty na zemi...".
nevím,neznám
09. 11. 2011
jenže tu nevíme, v tom je to někdy těžký, i když věříme, že je nekonečně dobrý