Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seR&E - Neštovice
Autor
VH64
Neštovice
Návštěva u Pajochů se holčičkám spojila s významnou událostí, přišly neštovice. První byla na řadě Renatka, začala si hned ráno stěžovat na únavu, měla teplotu a vůbec vypadala utrápeně. Pavlova maminka je bývalá zdravotní sestra, s její pomocí jsme neštovice určili jako hlavního podezřelého už při snídani. V plánu byl výlet na Kozákov a ještě někam dál, ale jak se začínajícími neštovicemi? Dali jsme hlavy dohromady a vymysleli, že plán zatím měnit nebudeme, Renatka dostane k dispozici vlastní dopravní prostředek, tedy mne, dojdeme na Kozákov, posvačíme a rozhodneme, co dál.
S Renatkou na koni jsem se zařadil do zadní části karavany a bez kochacích zastávek a odboček jsem stoupal do kopce. Chvilku odpovídala na otázky a povídala si, ale brzy se mi položila na hlavu a usnula. Na Kozákov jsem jí donesl v náručí spící.
Ze svačinky byla svačina, pak oběd a výlet se změnil v posezení v restauraci na Kozákově. Mezitím se mi Renatka prospala na klíně, trochu ožila, ze všech možností si překvapivě, ona je masojídek, vybrala omeletu s ovocem a se šlehačkou a z kopce už se nesla při plném vědomí.
Druhý den měla teplotu Eliška. Ale jen trochu a i jinak byla vlastně úplně čiperná a skoro nic jí nebylo. Jenže už věděla, že když přicházejí neštovičky, má se nárok na celodenní nošení a nadstandardní péči. Ten den jsme program nijak neupravovali, Eliška se vozila, nevynechala žádnou atrakci, odbočku, prohlídku, shluknutí účastníků výpravy, u všeho chtěla být. Jen omeletu se šlehačkou jsme nikde nepotkali.