Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z polárních hlášek

Výběr: Eli.Benett, DavidPetrik, Lyryk, Jinovata, a2a2a, Print, Markéta
01. 11. 2012
23
15
3612
Autor
Alimra

 

 

myslím si: ten kus světa znám
oči zahalené závojem
možná, možná dělá že není

že až do uzlů mému
rozumí lůžku

do některých spánků skáču od dveří
hlavu mi plní co libo

prstů
myšlenek
nebo reprodukcí strachu z dětství

 

říká mi: byla jsi v botách
vycházející s cestou
jedním z páru ochotníků černozemě

tvým počátkem je východisko úrody
vlastních vstání z banality váhy


já a svět: pokládají nás za pokrevní
neotřelou jazýčkem protistranu

na vlásku marioneta z masa a kostí
ve svazku s tím kdo právě
vede, vede těsně k lůžku pohozeným kamenem

lámeme hory pro vidinu písku  
prohnaní jednou okem
podruhé sítí

 

a pak nám zdřevění jazyk:
a z úst ten pravý ořechový
strom vyžene vlastní výšku

z myšlenek
na vybroušenou noc

 

 

 


15 názorů

Markel
24. 03. 2013
Dát tip

ten konec nejvíc*


helgard
16. 03. 2013
Dát tip

píčovina


helgard
16. 03. 2013
Dát tip

:-)))) nádherný soupis píčovin, nemaje souvislou myšlenku a čtenáři neřekne zhola nic...plýtvání časem a urážení stylu zvaného poezie....tento blok třeskutého textu bez ladu a skladu neviděl poezii ani přes moře v dalekohledu....být to zařazeno jinde jindy a jinak možná řeknu vlemi zvláštní kus apokalyptického myšlení zhulence na pokraji delíria, ale zveřejnit tohle jako báseň :-))))) autor nemá bohužel od přírody sebereflexi....


berg
07. 11. 2012
Dát tip

Zaujala mne poznámka DavidaPetrika o rezonanci V. Fisherové v téhle básni. Já osobně trochu váhám: čím rezonuje... snad určitým "ženským" vnímáním a viděním světa?

Viola Fisherová pro mne představuje jakýsi úhelný kámen (v původním smyslu slova, t.j. pomůcka pro zaměření staveb) současné české ženské poezie. Co nejvíce oceňuji v její tvorbě (především v té z posledního období před její smrtí), je prostota básnického jazyka a jasná, pevná stavba textu. Autorka zřejmě dobře věděla, že každá stavba by měla mít důkladné základy, pevné zdi a střechu, každý strom že potřebuje kořeny, kmen i korunu. Ta úžasná prostota a čistota její poezie, tolik pevná a ukotvená v prostoru, s jehož percepcí máme většinou problém hlavně smyslový - nedá se ochutnat, dotknout se ho, očima ho člověk nevidí... a rozumový - nedá se popsat slovy.

Proč ale tohle všechno píšu? Hlavně asi proto, že konkrétně v tomhle textu příliš analogií s tvorbou V. Fisherové nenacházím. Vidím několik povedených obrazů vedených poněkud klikatou cestou  zvláštních inverzí, sebezpytu a klopýtání - místy balenka, místy asfalt, semtam louže a štěrk. ÷)  

 


Gerrhen
06. 11. 2012
Dát tip

Pěkné básnické obraty. Leč někdy spojené uměle až nevyváženě zmateně


Petr.II
04. 11. 2012
Dát tip

*


DavidPetrik
02. 11. 2012
Dát tip

Nadherne. Pro me v tom rezonuje Viola Fisherova.


aradiss
02. 11. 2012
Dát tip

Jarmila sa dostáva do excitovanej hladiny, kde už málokto nájde tie božské častice


Zuzulinka
02. 11. 2012
Dát tip

ten závěr je excelentní, nes mi to nepřipomíná, je to typicky Tvoje*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru