Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePříhoda
Autor
Krapet
Celý to utrpení se dá napsat na tři stránky
byla bláznivá zima
mráz bolel v uších
smrt kroužila kolem prázdných krabic
nedaných dárků
pak byly Vánoce
a ticho tý nultý noci přehlušilo
i jekot zdí rozbořených
polibkem pod zhaslou lampou
co nestál za nic
ale byl k nezaplacení.
A teď už můžu jíst
a poslouchat hudbu
aniž bych myslel na hlad
a na ticho.
2 názory
tak tahle se mi líbí moc - přirozeně plynoucí, vyjádřeno osamění bez zbytečného patosu **
Super prolog.
A co bych dál vypíchl:
"smrt kroužila kolem prázdných krabic / nedaných dárků"
Nedané dárky je zvláštní oxymorón. Snad jen by poukazoval k tomu, že ty věci existovaly, popř. byly alespoň chvíli zamýšleny k darování, a nakonec akt daru selhal - ale nedaných dárků jsou zároveň "prázdné krabice" - a to je přesně ono.
A pak už to jede dál zběsile:
"pak byly Vánoce / a ticho tý nultý noci přehlušilo / i jekot zdí rozbořených / polibkem pod zhaslou lampou / co nestál za nic / ale byl k nezaplacení."
Já nemůžu z toho, jak ve středobodu je ten polibek a jak se na něj nabalují všechny ty divotvorné atributy, jak se ze sněhové koule stává lavina toho komplikovaného a tolik říkajícího obrazu...
"A teď už můžu jíst / a poslouchat hudbu / aniž bych myslel na hlad / a na ticho."
Výborný závěr. Ten motiv uzdravení, sycení se po velkém hladu, které může naběhnout opět do normálních kolejí, a je tam ta souvztažnost s tichem v předchozích řádcích zmíněným a přesto je to tolik jiné, že to opravdu nutí k přemýšlení, k představování si, vzniká tam prostor.
No sakra, že o tobě ještě nevím.
Výběra.