Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sespolu
Autor
Kuchot
tak nevyhnutelně
už od kolína
hledím
na pouze odraz ženy
sedí naproti mně
řekl bych čtyřicet let
na klíně notebook
a tvář rozměklou slzami
snad přišla o matku
nebo
jen sleduje film
tělo strnulé
jenom ruka s kapesníkem
co chvíli suší
zmáčené lícní kosti
pak nastane úsměv
jestli taje sníh na střeše perónu
nebo jí z levého oka
právě vypadla
obrovská mokrá koule
v odrazu nevidím
10 názorů
snad přišla o matku
nebo
jen sleduje film
ve zdnánlivě jednoduché a průzračně popsané epizodě zračí se šíře našeho subjektivního světa. A stejně nápaditý závěr který si vystačil znovu s relativně jednoduchým obrazem, natolik si věří.
Přeupovídané i když místy fajn. Hlavně první čtyřverší. Pointa taky není zlá, ale její nástup je příliš zdlouhavý, působí plánovitě.
DavidPetrik
09. 12. 2012Prvni sloky me odrazovaly jednoduchosti svych pozorovani, ktere nebyly povyseny literarnimi prvky. Prolinani subjektivniho a objektivniho (postavy zeny a pozorovaneho sveta) se v posledni sloce ale zajimave prohodi. Tim se text vykupuje a me oslovil, ackoliv neohromil. Kdyby se tohle prolinani dvou naziranych ploch odehravalo hned od zacatku, text by byl zajimavejsi. At se Ti dari. P.S. Je slovosled "na pouze odraz zeny" zamerem, ktery ozvlastnuje, anebo bezdecnosti misto "pouze na odraz zeny"?