Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTV program
Autor
FAE BOMB
Díla známé české scénáristky Poledňákové-Brožové i letos obohatí naše Vánoce. Na co se můžeme těšit?
-Jak se krotí kontrarevoluce
-S tebou mě baví soud
-Dva lidi v cele
-Jak dostat otce opata do oprátky
-Jak utrhnout Miladě hlavičku
Doufám, že se všichni i přes mnohdy necitlivé zásahy cenzury dobře pobavíme!
12 názorů
Hezká je taky pohádka "Princezna se zlatou hvězdou na čele". Původně to byl popis zmasakrování carský rodiny. Než se to ovšem dostalo až do Moskvy, prošlo to rukama mnoha cenzorů, který to mylně považovali za pohádku. Původně se to jmenovalo "Car s černou dírou v čele". První cenzor vyměnil nenáviděnýho cara za trošku přijatelnější princeznu a díru v hlavě jí zalepil náplastí. Další mrtvoly proškrtal. Druhej cenzor náplast vyměnil za pentagram, židozednářskej symbol krvežíznivejch hrdlořezů z Pentagonu. Materiál neřešil. Třetí ten symbol neznal, tak z něj udělal hvězdu. Proč ne rudou? Bylo by to plivnutí do tváře všemu pracujícímu lidu. Zvolil zlato, symbol přepychu a moci. Z původního děje tam nezůstalo prakticky nic, takže přidali krále Kazisvěta, kterej nakonec ani nebyl popravenej, akorát ho dělníci a rolníci vyhnali ze země. Stačilo přidat trochu vomáčky a pohádka byla na světě. Když to přišlo na KGB, tak se soudruzi nestačili divit...
Dobrá je taky "byl jednou jeden král". Je to vo Ludvíkovi XVI. Děj prozrazovat nebudu, ale nakonec všechno dobře skončí. Dobro zvítězí a zlo je potrestáno...
Jestli jsem vám ještě nepopřál, tak šťastný a veselý...
Květoň Zahájský
27. 12. 2012Hezký je pohádkový horror - Jak hlemýžď Bonifác a žabka Emilka emigrovali za svobodou do Francie.
Já mám stejně nejraději ty od Járy Cimrmana, např.:
Jak s andělem šili všichni čerti, O Palečkově bratru Ukazovákovi, Urna s Popelkou, Dlouhý, široký a krátkozraký, O třinácti tchýních, Kašpárkův hrobeček, Jak chudák do ještě větší nouze přišel
*t
Květoň Zahájský
27. 12. 2012... aneb - jak inspirovat Kočkodana k olympijskému výkonu. ((-: