Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte serozostření
Autor
Kompromis
rezignovala jsem
na všechna naše porozumění
v těch upřímných snahách
ráda bych pořád
věřila v rovnováhu
všech slov a následků
které jsme si kdysi svěřili
ráda bych pořád věřila
v úctu a respekt
co ti já předávám
už tak dlouho
tak nahá
před tebou stojím
už od té chvíle
co si mě obnažil
svou výtříbeností
svou duší
svými slovy
a já pořád bláhově věřila
že bys mohl být lepší
ale příteli
já už moc dobře vím
že oči se pletou
a slova ztrácí
jen jsem pořád ještě věřila
v tu tak prostou věc
svět bez pomíjivosti
7 názorů
Tak jsem se sem po roce úplnou náhodou vrátil - předtím jsem asi nečetl tuhle odezvu, nebylo avízo nebo kdoví. A nevím, co jsi myslela oním "Už tím jsem" ?
Už tím jsem, myslím. Víc ze sebe nedám, možná pokud mi snad někdy, někdo, něco vrátí. Ale upřímně a bez zášti. Pak třeba budu něčím dalším. Ale kdo ví.
Zabrousil jsem k tobě kvůli zvláštnímu nicku, čtu tě odzadu a tahle věc je první "obecnější"... svět bez pomíjivosti, aneb jistota na celý život. Téma, které každý nějak řeší, málokdy doopravdy vědomě.
Unést realitu nejistoty všeho a přitom nevylít s vaničkou i dítě tvorby vlastního světa, který by mohl, (když se ti to povede), o něco zvětšit pravděpodobnost zachování a růstu určitého druhu lidskosti..
Nebo se utopit.
Nebo se držet iluze, že pár metrů pod palubou není voda.
Rezignace a poznání si mohou být podobné jako dvě křivky, které se dotýkají v určité oblasti - ale posléze se od sebe zásadně oddělí. Elipsa a hyperbola třeba. Co jsi - nebo spíš: čím se staneš?
Evženie Brambůrková
26. 01. 2013Je tak málo toho, čemu se dá věřit :-)