Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKritika kritiky od ne-kritika
Autor
LickLips
Rozbor díla:
Autor má zjevně velmi širokou slovní zásobu, což jej ale zcela neuspokojuje a vytváří překvapivé novotvary. Snaží se zachytit fonetickou podstatu některých slov opakovaným zdvojováním hlásek, jiné, z jeho pohledu patrně nepodstatné zcela vypouští.
Autor používá volnou formu vyjadřování ve snaze přiblížit se mluvené řeči, která by lépe vystihla jeho pocity. Obratně používá mluvnické otázky a to opakovaně, aby dodal svým neochvějným ideám naléhavosti a důležitosti. Bohužel velmi kontraproduktivně. V druhé polovině již text připomíná zmatené výkřiky a odpovědi nejsou již předjímatelné, což bylo patrně původním autorovým záměrem, ale naopak vyvolávají další otázky, které již nesouvisí s původní myšlenkou. Ke konci se již myšlenka vytrácí a s ní bohužel mizí i smysl jinak rafinovaných větných konstrukcí.
Přestože text patrně vznikl jako objektivní a dobře míněná kritika, vyznívá spíše jako zpověď autorova vkusu a jeho snaha vzepřít se, vzdorovat jakési imaginární zhoubné síle nebo dokonce spiknutí.
Autor neustále obrací pozornost ke své osobě (zájmeno JÁ i v nevyjádřené podobě dvojnásobně převyšuje TY, případně ONA) a přehnaně předsouvá své názory jako etické či společenské etalony.
Doufám tedy, že nás autor napříště poctí svou originální tvorbou na úrovni vlastního díla nikoli jen příspěvku zasutého kdesi v komentářích.