Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se.:Rána:.
Autor
Bucca
Zrušil bych zbytečný rána
jak v srpnu když přiletí vrána
jak tvarůžky s cibulí bez chleba
jak večery v samotě - netřeba
Já nechal bych jen ty co mi stačí
když v kalužích slunce se zračí
když sousedka na mě se mračí
a bez očí stopených v pláči
Ty rána co paprsky protkávaj
a pohledy co maj´ se, se potkávaj
a na stole chleba a párek
a pod stromkem vysněnej dárek
s bosýma nohama v trávě
No právě!
Tyhle rána bych nerušil
ty jsou pro mě ty správné...
B.
7 názorů
Děkuji za všechny připomínky - co jsem chtěl říci, nejlépe vystihla Hlava :) Ano, s poslední větou jsem se pral, ale navrhovaný možnosti mi nepřijdou lepší - vím, že by to asi mohlo být jinak, ale nejlíp mi tam zní tohle..
Hlava mrtvý krávy
14. 02. 2013Nudná říkanka? Možná, možná taky ne. Hlavně je ale vystihující, a navíc... co by kdo chtěl po člověku hned z rána? Rýmuje-li se třeba vrána, proč ne? Člověk po ránu nehledá složitosti.. k čemu? Ráno by mělo být příjemný, jednoduchý a nenáročný. A jestliže je báseň o ránu, měla by být příjemná, jednoduchá a nenáročná.. kor když je o smysluplným ránu a o tom, že některá rána stojí za prd, jsou zbytečná a chtěly by vymazat z veškerýho jsoucna. To by byl trošku paradox, kdyby byla taková báseň složitá, přeplněná nerozluštitelným přirovnáním či složitým jazykolamem. Byla by tím pádem co se myšlenky týče zbytečná a stála by akorát tak za vymazání- jako ta rána, která jsou v ní obsažená.
Věta z prologu " ..kdy si prostě vstaneš a jseš." má v sobě pocitovou dokonalost. Komu se nelíbí, ten asi jen nezažil určitý ranní pocity.
Hooodně jednoduchý, primitivní rýmy. Říkankovitost větší než ve slabikáři. Plus ta chyba, na kterou už upozornil aleš-novák.
Vampirelord
13. 02. 2013Ale jo...bavil jsem se.....rozumím obsahu.....a hlavní je pocit a ten mám z těch zbytečných rán...taky je mám...Tip za ně....
aleš-novák
12. 02. 2013ten poslední řádek je zarážející češtinsky. co třeba "tyhle rána jsou ty správný" nebo "tahle rána jsou ta správná" ?