Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHostina hříchů
Autor
Lentýlie
Sedm hříchů smrtelných
na mém holém břiše
každý večer nedělní
v kruhu sedí, připíjí si
…na nesmrtelnost…
19 názorů
Martas1985
16. 04. 2014Mám se zabývat malichernými fakty? OK, Johny Jointe, jdeme pozvedávat Evropu z krize:
Věta se začíná velkým písmenem.
"Ta fakta" jsou "která", a ne "které".
"Na pomoc" se píše ve dvou slovech.
Za slovem "Napoleon" ti chybí čárka, oddělující dvě věty.
To samé mezi "nevím" a "zda".
Taktéž "vzdělání, jíž" s čárkou.
Evropa je s velkým E.
Před "tzv." jsi zapomněl předložku "v".
...............
Opravdu si myslíš, že mě budeš popotahovat ve jménu vznešené civilisace za fakta, o kterých ani nevíš, jestli jsou podstatná, když ani neumíš dát dohromady odstavec, za který bys v diktátě v šesté třídě základní školy nedostal kuli?
Udělej si v tom pořádek, prosím tě snažně.
tomasmarny
10. 06. 2013*
Máš pravdu, Ignacio, já osobně jsem pohan a v nuancích křesťanské teologie se nevyznám. Dokonce bych o sobě řekl, že jsem velmi nevzdělaný. Ale nevidím těžiště svého vyjadřování v přednášených znalostech, dokonce ani nechci, aby si lidé z mých kritik brali poučení o faktech, chci se pohybovat v linii podnětů. To ostatně i předesílám na své autorské stránce.
Podněty nemusí být pravdivé, protože jsou to stejně vždycky podněty k samostatnému hledání pravdy. Tvoje ctnost jakožto filosofa tkví v tom, že samostatně hledáš pravdu neustále, a proto chápu, že ti podněty k jejímu hledání připadají zbytečné. Nesuď ale druhé podle sebe. Pud po pravdě není nic samozřejmého, jeho absence není hřích. Hřích by podle mě byl: umět podněcovat k hledání a nedělat to.
A víš ty co? Kritizovat kritiky umí každej.
tomasmarny
09. 06. 2013*
Petr_Fonvald
09. 06. 2013Pěkné. Stručné, ale nechává to prostor pro vlastní imaginaci a každý si z toho může vzít to své. Tip
Maxi díky, už asi chápu, jak jsi to myslel... Blbá forma k takovému obsahu... Nevhodný obsah k takové formě :-) ... Díky!
Víš ty co, tohle jsou biblické motivy. Četla jsi Bibli? Jsou tam rozpracované, mají svou symboliku, kontext, bohatou a dlouhou tradici zpracování, a ty je odbýváš krátkou glosou. K těmhle věcem to bez pokory moc nejde - nejsi Nietzsche... Pracovat v básni s těmihle zkamenělými metaforami metafyziky a teologie je příšerně těžké, sotva je odbydeš čtyřverším, aby to lidem něco řeklo. U tématiky, která už je obecně známá, bez hlubokého ponoru nevystoupíš z myšlenkového ovzduší, které čtenář ohledně těch motivů má - rozšiřuješ to, ale nepozdviháváš k ničemu novému.
Maxi, díky za názor: bylo by možné ještě upřesnění nebo vysvětlení, když je to miniatura - jak by měla být dlouhá a když je to myšleno jako hříčka (smrtelné hříchy si připíjejí na nesmrtelnost) - na co mám dát větší důraz? Chtěla bych tenhle motiv nějak rozvinout, mám ho ráda, tak by mi to moc pomohlo... Děkuji předem za tvůj čas.