Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedis(cover)ed
Autor
cvrcka
Utopil jsi mě ve svejch snech
v modrejch hlubinách svojí hlavy
Tvý myšlenky
jak chaluhy
maj prsty víc než popínavý
a k ženský, co mám vevnitř, lnou
Pod klenbou sítnic zhasnuto
a o prst hloub ohnivý tance
Dlouho pak v těle zůstávaj
kruhy
rty němý rezonance
Pohnuls mou tětivou
A hladina tmy čeří se
barvy mizej pod bílou pěnou
v koutku úst rána
šablony:
Sny olámat, prožitky shrnout
a představu mít reálnou
Až do ulic se napřímím
dravce ve vlasech, v žaláři
a stejně živí přejdou mě
spěšně
jak břitva po tváři
Další den před sebou
20 názorů
nevím,neznám ses v poho. Klidně se Ti může líbit kterákoli verze :) nebo vůbec žádná. Diky za vhled. ;)
slunceblunce - awww, anoo, musí být pěkně vysoká, devcica! Děkuji za pozastavení a pozdvižení :)
slunceblunce
28. 11. 2015páááni! Tohle je přesně to, co jsem dnes hledala
až do ulic se napřímím ... vyzdvihuju! Rozbalujeme se mi tam vlastní poezie, což je skvělý!
nevím,neznám
25. 09. 2015jo
to bylo lepší
:)
mělo to kouzlo
tohle je už je moc
vyumělkovaný
na mě
ale mě si nevšímej
já jsem nic
úplně pitomý
bludný
nic:)
nevím,neznám - díky za vstupy i tipy, před úpravou to vypadalo takhle:(cover)Zase jsem se vymotala
z pavučiny Tvejch vůní
snů a horkejch dlaní
do novýho rána
Beze spánku
V hlavě krápe
– mraky.. mlha… - sotva vnímá
Prostě duhu noci střídaj bílý cáry všedního nevědomí
…chápeš?
A v ulicích protinožci
Pozemšťani.
Pch! Smrtelníci!
…zazděný voči…
Tak vítej doma, Marťanko…
brýtro, svjete
Ostrichu - díky za korekci.. jasně že, přehlíd..a za otázky..moc dík - dravec..řekněme že chtěl bejt (čím pro koho v obraze je, to by mě opravdu zajímalo! ) .. diskutovali jsem o tom tady - http://poetikon.cz/articles.php?article_id=888 ale ve zkratce...jak mi posléze došlo, že jsem to myslela a podařilo se mi to říct ještě kus jinak než jen obrazem básně.. dravec byl zamýšlen jako vtělení určitýho spektra vlastností. něco jako Tracyho tygr. akorát že je zamotanej do těch vlasů... což chtěl bejt hodně silnej moment. no, popisovala jsem to už jednou tam - nocí idealizovaná představa dát si do vlasů svýho dravce místo mašle.. aby mi střežil ty "divoký, živý" myšlenky a povědomí.. se s ránem stává krutou realitou dravce, kterej je ve vlasech uvězněnej, zatíná spáry a jaksi "patří" někam jinam, někam vysoko, odkud by dovedl střežit líp a bez děsu z hemžení kolem...
To jsou mi věci! Krásné obrazy, co utkví: především "kruhy - rty němý rezonance"...to je jakoby viditelné v mnoha rozměrech ... Je ten dravec, co je ve vlasech, v žaláři, tvoje mysl?
A živí, co přejdou tě jak břitva po tváři... i když už břitvu skoro neznáme, pořád je to cítit...
(Jen prosím, šestý řádek, když už je tam jedna čárka, tak šlo by i druhou? Ono mne to tam skoro zamotalo :o) )
Jo, o tom už mi říkala Lalulá... jsem tam i zaregistrovanej jako MxHt... ale ten grafickej design je příšernej... oproti tomu zlatej písmák se shnilou březovou větví v záhlaví :-)
aha, no jasně! ale vedle střelils' ;)
pokud by Tě zajímalo, nahlédni - poetikon.cz .... čtu si tam fakt hodně ráda.
Ten totem je reakce na to intro k tý básni... totem.cz býval svého času, než veškerá poesie na internetu zbanálněla a chcípla, největší konkurent písmáka (pokud vím).
Maxi, tomu totemu nerozumím!jinak teda zejména jsem ráda, že dovedeš použít takový slovo jako je "krotký". Tím jsi mi zase dokázal něco říct o tom mym snažení, úsměvv a dík.
Alegna - je to asi nejpreciznější a snad i mý nejpovedenější vázání dosud :), ale jsem ráda, že plyne tak volně, žes' skoro nepostřehla snad :)
sheewa -> *
Líbí se mi to "nabourání ábéábéčka", minimálně v tom je to velmi neokoukané. Rytmus si poradí i s přelomem ve verši kvůli napětí, a plyne bez kodrcání. Rýmy jsou v pohodě. Finální "ou", končící sloky, je uvedeno nejdřív slovesem, pak podstatným jménem, dál přídavným jménem a nakonec zvratným zájmenem - to je až systematická válka s gramatickým rýmem... cha.
Líbily se mi některé obrazy, jmenovitě: "pod klenbou sítnic zhasnuto", "pohnuls mou tětivou", "hladina tmy čeří se / barvy mizej pod bílou pěnou", "Sny olámat, prožitky shrnout"...
Celkové vyznění básně mi přišlo poněkud krotké, ale poetika už místy vystrkuje růžky a řemeslně nelze než chválit. Tipa jednoznačně.
pro mě vnitřně napnuté, líbí se mi to, i když by tomu slušela spíš kategorie volné verše*