Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sejen
18. 11. 2013
20
9
1030
Autor
Impresse
pár krajíců si namazali
navzájem
nesplatili vysněný svůj
podnájem
pak med kolem úst
a dotekový půst
v pohledech zmírá(š)
podzimně provoněná hlína
smutkem znavená
pokulhává
mrazem uvadá
a pak zpívá
zas
pevným stiskem zápěstí
sněžnou
něžnou je pověstí
jen
minulých dní
9 názorů
Přesně takový text, které mě rozčilují. Stále se snažím přijít na to proč. Nějak vhodně to pojmenovat. Mám totiž pocit, že ten problém je ve mně. Že je to třebas dobrý text, akorát já nejsem dobrý čtenář. Ale rozčiluje a zkusím tady říct proč. Ber to s rezervou.
Vnímám v tom jistou logickou, myšlenkovou a tedy i stavební nedotaženost. Co znamená nesplatit vysněný svůj podnájem? Protože, když člověk vezme čisto do slovně, tak je to dokonce trochu banální. A mám-li brát přeneseně, potřeboval bych aspoň mírně naznačit, kudy se mám ubírat, neboť bez toho je tolik možností, že nějak nevím, kudy se vydat, aby to bylo správně. Ne, že bych se tolik bál zasahovat do něčího díla, ale nechce se mi jako čtenáři dodělávat něco, na co se autor vykvajznul. Takže nakonec ten podnájem trochu kulhá o berličce poměrně slušného rýmu. Něžná pověst je pak úplně stejný případ a tak dále. Sečteno, podtrženo, neumím to číst jinak, než poněkud banální text trochu sladký a několika nezbytnými cingrlátky.