Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZáchvěvy
Autor
Oldrich
tehdy když mělo noční ticho oči
takové že se bál pohnout
slýchával rezonovat tmu
pod temnými údery
a cítil chvět se zdi
bylo to jako bubny
starodávné zapomenuté bubny
někde nepředstavitelně hluboko
za lebeční kostí
jako kroky
nemilosrdné plíživé kroky
pracoval
pil
a během dlouhých dní dokázal zapomenout
dokázal neslyšet
ale ten někdo v něm
chodil bez ustání
chodil tam a zpět
jako se chodí v prázdném pokoji
prázdného bytu
v prázdném městě
chodil v něm
jako chodí ten který čeká
na vlastní smrt
11 názorů
Oldřichu a Lalulá,
nejprve poznámku k reakci Ivana Karamazova, tu prostě nevnímej, je to zde nejpinější nickař, nepochybně v celé historii Písmáka, jen za poslední týden tady měl tři a další nepochybně přijdou, jeho reakce jsou obecně a u většiny jím komentovaných děl hodně příkré a člověk neví, zda to ení spíše ozvěna nějakého jeho problému.
A jinak, nelze stavět názor na krajnostech, metafora, nikoliv zběsilá metafora je ozdobou a snad i základem poezie, lze psát i bez metafor, ale i pak musí báseň zaujmout třeba obsahem, překvapivým vyústním, apod.
Stárnoucí vlk
24. 11. 2013nejsem zastánce odsudku běžných a častých obrazů, mám z básně celkově velmi dobrý pocit, určitě tip***
a cítil chvět se zdi mi přijde nepřirozeně překroucený
a líbí se mi ta pasáž s bubnama.. i když bych si ju upravila
celkově je to taková celkem fajn "civilní" poezie :o)
zdarek .) - poprvadě, z těch Tvejch rozchozenejch(ode zdi ke zdi atp), který čuju u Tebe často, pořád vítězí "Z poznámek a glos"... já celkem chápu, že je Ti snad třeba něco v sobě uchopovat a douchopovat... ale kdybych měla číst sbírku, chtěla bych tam z těch všech/několika, který jsi napsal potažmo publikoval po "poznámkách" vidět jen je. Prostě co do prožívání skrz text.. i tohle, slabota. Líbí se mi velmi momet "pracoval pil" - tam je to pro mě autentický.. chviličku :) jinak mi to vyznívá spíš pateticky (a málo peripateticky, hehe)
suhlas s tou dopovedanostou, ale na druhej strane, citalo sa mi to dobre. mozno este trochu dotiahnut co sa atmosfery tyka... *
škoda, že tento na poezii hodně průhlednýa dopovídaný text postrádá nápaditější metafory než jsi použil, noční ticho, prázdný byt, prázdné město, plíživé kroky jsou něčím, co mimo to, že v kontextu ani příliš metaforami nejsou, bývají poměrně často užívány a zde jsou navíc ještě nakupeny.