Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJitka
Autor
StvN
22 názorů
Jsem přemýšlela, proč se mi tohle líbí a ostatní ne... a už to mám. Ty ostatní se pro mě odehrávají v takovém divném vesmíru...takové mazlavé šede hmotě, kde se vznáší nějaký Šťech, nabo Marek, nebo studna... tohle má pro mě uchopitelný vesmír... prostor, co si umím představit. Postavy, co jsou lidé a ne stíny bez ksichtu... v tomhle cítím krev, život... tam jen duchy, kteří se chovají, jak by se v realitě nechovalo ani ufo... tady kokám na obraz, který je konkrétní...tam vidím mazanici...
Já ti ten tip musím dát...nesnaším svůj rytířskej charakter... a taky nesnáším tu potřebu příliš mluvit a psát... to zas dělá asi nějaké mozkové centrum typické většinou spíš pro ženy...ale to jsou záležitosti tak složité, že je určitě bezvadně znáš akorát ty, páč seš tak děsně chytrej, že tvá díla čtou všichni blbě... víš, že mě začínáš fakt bavit...vybornej materiál ke studiu jsi... skoro bych hádala víc poruch osobnosti než mám já a to už je slušná garda!
Tohle je první tvůj tex,t o kterém bych řekla, že se mi celkem líbil...jen to prostě nějak vyšumělo...chyběl tomu silnější závěr...dobrý na tom je, že není jasné, jestli měl pravdu, nebo si to prostě jen přál...to já můžu..také to s nehezkými lidmi mi zrovna přišlo blízké...zrovna jsem tu jednomu obkasnila, že by si ke kolonce sex měl vyplnit ble, nebo fuj... tvé komenty ve stylu muži jlou tací a ženy jsou takové bych vnímala tak, že si vlastně připadáš nedostaečně mužný a o tom že jsi muž se musíš asi neustále přesvědčovat domýšlením xynu rozdílů mezi tebou a ženami... tip tomu nedám jen proto, že tě nemám ráda:D... ale kdybys začal být hodný chlapec... (ne, to si dělám si prdel ...páč nejsem jako ty...jsem mnohem víc chlap!, ale tip ti stejně nedám... ha...teď budu usínat se špatným svědomím, kvůli téhlé drobné nespravedlnosti a to mi bude trestem)
meralda s.
25. 01. 2014Jo jo, je to ve své podstatě velice vtipné. A je až zarážející, jak jsou muži špatní překladatelé:)
Já tady vnímám hlavně to, že muž si "překládá" pro sebe chování ženy, jak mu to zrovna vyhovuje. Třeba usuzovat, že přehození nohy přes nohu cokoli znamená, je prostě legrační. Jinak by to samozřejmě bylo, pokud by si opravdu byli blízcí, ale to text ničím nenaznačuje. Jitka je v tom všem jaksi nevinně. Nereaguje na jeho vtipy a líbá se s někým jiným, z toho bych soudila, že je jí lhostejný, a ne, že na něj "žárlí". To je taková mile naivní představa, že všechno kolem se děje kvůli němu.
Pasáž, kde je zmíněna jeho bývalá dívka, ale posunuje vyznění do trochu vážnější roviny. A ano, tady věřím, že některé holky jsou takové, a je mi dost sympatické, že to bere s (byť černým) humorem.
Ono to není myšleno zle, ale je to prostě tak.
Kolikrát si i jako autor řekneš - tohle přece nemůžu napsat, jak bych potom vypadal. Lidi nechápou, že to není myšleno zle. Nevidí v tom ty interpretační roviny. Ale tady na Písmáku je naštěstí dost vnímavých čtenářů. Díky bohu za to.
Souhlasím, že nehezcí lidé by se neměli dopouštět dvojsmyslů. Tím samozřejmě neříkám, že jsem sexistické hovado a že si musím atraktivnost pečlivě vsugerovávat.
Tak samozřejmě. O mužích i o ženách. Neměli bychom si nic nalhávat. Rozdíl konkrétně v tomto textu je v tom, že muž je ukázán zevnitř, jeho uvažování, vnímání, zatímco žena je ukázána pouze zvenku skrze její činy, ale nic se neříká o jejím uvažování a vnímání toho, co zrovna dělá. Je to dobrý text. Akorát to málokdo z těch diletantů tady umí správně číst:)
Je to taková humorná příhoda. Už ani nevím, jak ta holka vypadala. Tak jsem rád, že někoho pobavila a mrzí mě, jestli někoho naštvala. Ale ženské už jsou často takové:(
Zvláštní text. Vypravěč-hrdina mi byl ze začátku nesympatický, jeho myšlenky mi připadaly poněkud pubertální na to, že už pracuje. Ale musím přiznat, že postupně jsem přišla na chuť ne snad hlavní postavě, ale způsobu vyjadřování, formulacím. „Cosi v nedbalosti... by se dalo s trochou nepřesnosti vyložit jako projev mírné žárlivosti“ – tady jsem se už bavila. Svěží svým paradoxem je třeba i myšlenka o dokazování náklonnosti líbáním někoho, kdo je zrovna poblíž... Popisované je sice banální, ale dá se vycítit, že pod slupkou povrchnosti, možná i trapnosti je něco víc. Nejsem si ale jistá, jestli to text naznačuje o hlavní postavě (že pod slupkou je víc), nebo je to dáno spíš tím, že to „víc“ ví o životě sám autor.