Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepod stromem
12. 03. 2002
1
0
1098
Autor
lidka
Pojď se mnou pod strom, utíkej
ať stihnem otevřenou bránu
do našeho průhledného zámku
ze slunce a pavouččích vláken
které pavouk spřádá každý den
aby zachytil kapky ranní rosy
na třpycení a vysvěcení
toho malého kostelíka s křížem
co pořád nosí na zádech
ohnutých jako luk kluka
sedícího ve větvích buku
nad krásným zmatkem našich těl.
Lidka: Nemusí tě to mrzet. Já tě svojí kritikou nechci ani odradit od psaní, ani předělat. Prostě nahlas uvažuji. Myslím, že pohled z trošku jiného úhlu je pro nás vždycky užitečný. Už jen proto, že že o svém díle zauvažujeme, že pro nás není mrtvou, vyřízenou věcí. O mrtvých jen dobře, o živých jakkoliv!!! Myslím, že chvála je pro básníka mnohem nebezpečnější než kritika.
Ticho: dík
sbírka "poetických" klišé: kapky rosy v pavučině, otevřená brána průhledného (popř. skleněného, křišťálového apod.) zámku, krásný zmatek - to mě bilo do očí nejvíc. Báseň je taky udušená příliš logickou a tuhou větnou skladbou. Proč to trochu nerozvolníš? Nenecháš významy, aby na sebe narážely volněji, náhodněji? Takhle mám pocit, že je všechno přesně dáno, nalinkováno.
40: mrzi me, ze te to taha za usi. ale jednak jsem to psala v osmnacti, jednak si nemyslim, ze by bylo nutno vymyslet porad nove obrazy, jak to tu nekteri delaji, pak ta samoucelnost je nesrozumitelna. a jednak my slo o to dostat se od stromu zase ke stromu pres ruzne obrazy. podobny pokus lze spatrit v "ricce"
Bibso: dik